تشکیل 2 ستاد بحران برای کمک به سیل زدگان در دانشگاه آزاد اسلامی سیستان‌و‌بلوچستان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان‌و‌بلوچستان، گفت: تاکنون دو ستاد بحران برای رسیدگی به سیل‌زدگان در دانشگاه آزاد سیستان‌و‌بلوچستان تشکیل و کمک‌‌های کلیه واحدهای استان به مناطق آسیب دیده از سیل ارسال شد.

سلطانعلی‌ میر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان در گفت‌و‌‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره وضعیت واحدهای دانشگاهی در این استان و نحوه کمک‌رسانی به سیل زدگان شهرهای مختلف گفت: سامانه بارشی جدیدی در سطح استان شروع شده و میزان بارش در برخی مناطق بسیار زیاده بوده است؛ اما کلیه واحدهای دانشگاهی در سراسر استان دایر بوده و تنها مرکز آموزش سما دلگان را با هماهنگی‌های انجام شده تعطیل اعلام کردیم.

وی افزود: واحدهای دانشگاه آزاد با ستاد بحران استان هماهنگ بوده و در صورت اعلام تعطیلی از سوی این ستاد در صورت لزوم، واحدهای دانشگاهی مربوط را به تناسب شرایط موجود، تعطیل اعلام خواهیم کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان تاکید کرد: ستاد بحران در دانشگاه آزاد سیستان و بلوچستان تشکیل شده و اعلام کردیم که استادان و دانشجویان بسیجی در قالب گروه‌های جهادی می‌توانند برای کمک به سیل زدگان در تمام نقاط کشور اعزام شوند و هر جایی لازم باشد برای کمک به مردم آماده خدمت‌رسانی هستیم.

میر درباره وضعیت واحدهای دانشگاه آزاد سیستان و بلوچستان در صورت بروز سیل، یادآور شد: خوشبختانه واحدهای دانشگاهی استان سیستان و بلوچستان در نقاطی واقع شده‌اند که در سیل آسیب نخواهند دید و برای اسکان‌دهی در واحدهای مختلف سراسر استان آمادگی کامل داریم. با توجه به شرایط محیطی موجود شهر زابل در صورت بروز سیل در معرض آسیب بیشتری قرار دارد.

وی متذکر شد: تاکنون دو ستاد بحران برای رسیدگی به سیل زدگان در دانشگاه آزاد سیستان و بلوچستان تشکیل شده است که اولین مرحله در شروع سال 98 با بروز سیل در استان‌های شمالی کشور انجام شد و کمک‌‌های نقدی و غیرنقدی خود را به مناطق آسیب دیده از سیل ارسال کردیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه ستاد بحران دانشگاه آزاد استان سیستان و بلوچستان از آغاز وقوع سیل در سال جدید مشغول به کار شد و شرایط بحرانی و حالت آماده‌‌باش از همان زمان در سطح استان داشتیم اعزام نیروهای جهادی بسیج از دانشگاه آزاد سیستان و بلوچستان تا رسیدن به یک شرایط ایده‌آل و مطمئن نخواهیم داشت.

میر تاکید کرد: ارسال کمک‌‌های نقدی و غیرنقدی، برپایی چادر در ایرانشهر و اختصاص یک روز حقوق دانشگاهیان دانشگاه آزاد سیستان و بلوچستان به سیل زدگان استان گلستان از جمله اقدامات این دانشگاه در جهت کمک به هموطنان سیل زده بوده است.

خبرنگار: صفر حسن زاده

انتهای پیام/

کد خبر: 1002138

وب گردی

وب گردی