محقق شدن 100 درصدی بودجه نقدی شهرداری در سال ۹۷

رئیس شورای اسلامی شهر تهران از تحقق ۱۰۰ درصدی بودجه نقد شهرداری تهران در سال ۹۷ خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، محسن هاشمی پس از پایان جلسه علنی امروز شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: جلسه هم اندیشی امروز با حضور شهردار تهران برگزار شد و در این جلسه شهردار ضمن ارائه گزارش از ارائه خدمات شهرداری به مناطق سیل زده درباره اقدامات شهرداری در سطح شهر تهران برای جلوگیری از بروز سیل خبر داد.

وی افزود: همچنین در این جلسه درباره برنامه و اقدامات شهرداری تهران در سال ۹۷ و فعال شدن بیشتر این نهاد عمومی از سوی شهردار مواردی ارائه شد و مقرر شد شورا همکاری خود را با شهرداری برای اجرای برنامه‌ها داشته باشد. البته برنامه‌های شهرداری باید براساس برنامه سوم شهر تهران و قانون بودجه باشد.

رئیس شورای شهر تهران از تحقق ۱۰۰ درصدی بودجه نقد شهرداری تهران در سال ۹۷ خبر داد و گفت: براساس گزارش شهردار تهران، شهرداری در تأمین بودجه غیر نقد خود در سال گذشته با مشکل مواجه بوده است.

هاشمی همچنین درباره تصویب دو فوریت لایحه کمک شهرداری به سیل زدگان نیز اگفت: این دو فوریت در صحن امروز به تصویب رسید و پس از بررسی براساس قوانین موجود منطبق با قانون، کلیات و جزئیات لایحه نیز بررسی شد. بر این اساس شهرداری تهران در کنار کمک‌های لجستیک مبلغ ۱۰ میلیارد تومان کمک نقدی به مناطق سیل زده خواهد داشت.

رئیس شورای شهر تهران گفت: برای ساماندهی کمک‌های مردمی نیز ملزم شد و مقرر شد گزارش‌های فصلی در این زمینه به شورا ارائه دهد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا این مبلغ کافی است؟ گفت: قرار بود شهرداری تهران تمام هزینه سیل را پرداخت کند. در کنار این کمک نقدی بیش از ۱۲۰ ماشین آلات سبک و سنگین و ۳۵۰ نفر از نیروهای شهرداری در این مناطق حضور دارند.

هاشمی همچنین درباره رانندگان مینی بوسی که نسبت به عوارض طرح ترافیک اعتراض داشتند و در مقابل ساختمان شورای شهر تهران تجمع کردند، خاطرنشان کرد: اعتراض آنها به من رسید و من موضوع را به کمیسیون مربوطه ارجاع دادم. مسئله بررسی می‌شود و امیدوارم پس از تصمیم گیری، معاون مربوطه آن را عملی کند.

رئیس شورای شهر تهران در جلسه امروز به درخواست شهروندان تهرانی ۷ پرونده از پرونده‌هایی که در کمیسیون ماده ۷ بررسی و رأی نهایی آنها صادر شده بود، مجدد در صحن مطرح شد، افزود: از ۷ مورد سه مورد باغ تشخیص داده نشد.

مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1002152

وب گردی

وب گردی