چه کسی بر «تخت آهنین» می نشیند؟

دانشجویان دانشگاه «مونیخ» با استفاده از الگوریتم خاصی، پیش‌بینی کردند چه کسی بر «تخت آهنین‌» خواهد نشست.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، دانشجویان مهندسی کامپیوتر دانشگاه «مونیخ» در آلمان با توسعه یک الگوریتم خاص، پیش بینی کردند که چه کسی بر « تخت آهنین » خواهد نشست.

ماه هاست علاقمندان سریال « Game of Thrones» با هیجان، منتظر پخش فصل آخر این سریال هستند و می خواهند بدانند که کدام کاراکتر این سریال مهیج، با پیروزی بر سایر رقبا بر تخت آهنین خواهد نشست. در همین راستا و در آستانه انتشار عمومی این سریال، دانشجویان انفورماتیک دانشگاه « مونیخ »، الگوریتمی برای پیشبینی این که چه کسی موفق به انجام این کار خواهد شد را توسعه داده‌اند.

بر اساس پیش بینی این الگوریتم «دنریس تارگرین»، « مادر اژدهایان » و « پاره کننده زنجیرها » بر سایر رقبا پیروز خواهد شد.

دانشجویان، صحنه های کشتار این سریال را با الگوریتمی که توسعه داده شد بررسی کرده و بر اساس آن به این نتیجه رسیدند که در فصل هشتم و آخر این مجموعه، شانس زنده ماندن « دنریس» تا پایان سریال 99 درصد و «تیریون» از خاندان لنیستر 97 درصد است.

احتمال مرگ «جان اسنو» پادشاه شمال، از پرطرفدارترین شخصیت های سریال، 12 درصد تعیین شده است. احتمال مرگ «سانسا» دختر بزرگ خاندان استارک نیز 73 درصد تخمین زده شده است.

دانشجویان این دانشگاه که در حال گذراندن واحد های درسی خود هستند با جمع آوری اطلاعات درباره سریال « Game of Thrones» از طری اینترنت این برنامه را توسعه داده و به این ترتیب احتمال مرگ یا موفقیت شخصیت‌های این سریال را تعیین کرده اند.

دو سال پیش نیز دانشجویان طی اقدامی مشابه، قتل ها را در فصل ششم این سریال پیش بینی کرده بودند. در آن زمان دانشجویان گفته بودند که تعداد افراد کشته شده از نزدیکان شخصیت های فیلم، نقش اساسی در تخمین زدن احتمال مرگ آن شخصیت دارد.

عامل جنسیت نیز در میان سایر عوامل پرخطر برای شخصیت های سریال قرار دارد و مردها زندگی پرخطرتری نسبت به زن ها در این مجموعه دارند.

الگوریتم سال 2016 با موفقیت شانس زنده شدن دوباره «جان اسنو» در ابتدای فصل ششم را پیش بینی کرده بود ولی در مورد مرگ «دنریس» دچار اشتباه شد. به نظر کارشناسان انفورماتیک، طبق نظر و پیش بینی های صورت گرفته «دنریس» در سریال «Game of Thrones» نزدیک ترین شخصیت به جلوس بر روی تخت آهنین خواهد بود.

میلیون ها نفر در سراسر جهان با بی صبری منتظر تماشای قسمت اول فصل آخر این سریال که در 15 آوریل منتشر شده است، هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1002184

وب گردی

وب گردی