ارسال کمک های بشردوستانه ایتالیا به سیل زدگان در آینده ای نزدیک/ تاکید بر توسعه روابط دو جانبه و همکاری های بین المللی و منطقه ای

مشاور مقام معظم رهبری، در حاشیه دیدار با رئیس کمیسیون سیاست خارجی و مهاجرت سنای ایتالیا گفت: حرکت نمادین ایتالیا در کمک به سیل زدگان در ایران بیانگر دوستی دو کشور است و امیدواریم روابط دو کشور روز به روز افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، امروز(یکشنبه 25 فروردین ماه) دکتر ولایتی با ویتو روساری پتروچلی رئیس کمیسیون سیاست خارجی و مهاجرت سنای ایتالیا دیدار و در خصوص مسائل منطقه ای و بین المللی و همچنین روابط فی مابین به بحث و تبادل نظر پرداخت.
دکتر ولایتی پس از این دیدار در جمع خبرنگاران با تاکید بر روابط تاریخی و با سابقه ایران و ایتالیا گفت: روابط ایران و ایتالیا سابقه دیرینه دارد و همواره از رایزنی و گفت و گو با مقام‌های ایتالیایی استقبال کرده ایم و زمانی که مسئولیت وزارت خارجه را عهده دار بودم، ارتباط صمیمانه متقابل در جهت توسعه روابط با وزرای خارجه ایتالیا داشتیم.
مشاور مقام معظم رهبری افزود: در این دیدار درباره روابط دوجانبه و توسعه همکاری ها بحث و تبادل نظر انجام شد. روابط ایران و ایتالیا پس از انقلاب روابط مستحکم و ممتازی بوده و همان گونه که مقام های ایتالیایی نیز اعلام کرده اند این کشور مایل است که روابط دوستانه و تاریخی خود را با ایران ادامه دهد؛ ضمن آن که با عنایت به مواضع بسیار نزدیکی که در خصوص موضوعات منطقه ای دارند می توانند رایزنی ها را در این خصوص نیز با جدیت دنبال نمایند.
دکتر ولایتی در همین خصوص افزود: هر دو کشور اعتقاد دارند که در کشورهای غرب آسیا و شمال آفریقا مانند سایر کشورهای دنیا، حق تعیین سرنوشت باید در اختیار مردم باشد و لذا هر تصمیمی که مردم سوریه، عراق، یمن، لبنان و لیبی می گیرند، برای هر دو کشور محترم است. ضمن آن که هر دو طرف مخالف دخالت بیگانگان در امور داخلی کشورهای منطقه هستند و معتقدند باید در سیاست‌های بین المللی قواعد سازمان ملل حاکم باشد.
وی در پایان ضمن تقدیر از اقدام ایتالیا در کمک به سیل زدگان تاکید کرد: حرکت نمادین ایتالیا در کمک به سیل زدگان در ایران بیانگر دوستی دو کشور است و امیدواریم روابط دو کشور روز به روز افزایش یابد.
ویتو روساری پتروچلی هم در ادامه با ابراز خرسندی از ملاقات با مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل و تاکید بر این که این دیدار به نمایندگی از سنای ایتالیا انجام شده است، به روابط دوستانه ایران و ایتالیا اشاره کرد و گفت: این دیدار به نمایندگی از سوی سنای جمهوری ایتالیا با هدف تاکید بر مودت و همکاری میان ایران و ایتالیا و دولت های دو کشور و تصریح بر دوستی مبتنی بر روابط و تعاملات هزاران ساله انجام شده است.
وی تاکید کرد: دوستی ما در زمینه ها و مقاطع مختلف وجود دارد به ویژه زمانی که شاهد بروز بحران سیل در ایران هستیم و به دکتر ولایتی اعلام کردم که به فاصله یک روز،‌ کمک‌های انسان دوستانه ایتالیا برای آسیب دیدگان از سیل به تهران خواهد رسید و این امر نشان می دهد کشور ایتالیا در شرایط دشوار نیز در کنار ایران خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1002194

وب گردی

وب گردی