فناوری‌های آموزشی؛ شمشیری دولبه

امروزه نقش استارت‌آپ‌ها و فناوری‌های تعلیمی در نظام های آموزشی پررنگ شده و این پیشرفت، کاهش هزینه‌ها و درک بیشتر دروس آموزشی را در پی داشته است؛ اما عده‌ای هنوز نگرانی‌های خود را در مورد رشد روزافزون فناوری‌های آموزشی دارند. در ادامه به معرفی برخی از این برنامه‌ها و جایگاه آن‌ها می‌پردازیم.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، نظرسنجی که اخیرا توسط دانشگاه هنرهای مذهبی MidAmerica Nazarene منتشر شد، نشان می دهد که در عصر دیجیتال جایگاه فناوری در کلاس‌های درس نه تنها عاملی مکمل بلکه ضروری است.

بر اساس این گزارش 73 درصد از جمعیت دانش آموزان از تبلت یا لپ تاپ در کلاس درس استفاده می‌کنند. 66 درصد مدرسه‌ها دستگاه‌های هوشمند عرضه می‌کنند که 25 درصد دانش آموزان آنها دستگاه‌های شخصی خود را به کلاس می‌آورند؛ 86 درصد از کلاس های درس نیز به وای فای مجهز شده اند.

در حالی که بسیاری از مربیان و والدین به طور حتم در مورد حواس پرتی های مربوط به فناوری نگران هستند؛ اما قطعا این امر باعث می شود تا یادگیری بیشتر برای دانش آموزان محروم در دسترس باشد؛ در همین راستا فناوری آموزشی (EdTech) به طور فزاینده ای تبدیل به جزئی حیاتی از تجربه یادگیری شده است.

افراد در طول تاریخ از کتاب های درسی برای خواندن و درک درس های خود استفاده می‌کردند. الیسون هاردن، معاون ارشد گروه مالی Macquarie Capital، یادآور می شود که سبک یادگیری برای هر دانش آموز مناسب و در دسترس همه جهان نیست.

با توجه به افزایش چشمگیر تقاضا، فناوری آموزشی، یکی از سریع ترین بخش های رشد در انگلستان است که 4 درصد از شرکت های دیجیتال خدمات و محصولات فناوری آموزشی را ارائه می دهند.

فناوری آموزشی به دنبال یادگیری ارزان، قابل دسترس و مهمتر از همه، سرگرم کننده و جذاب تر برای دانش آموزان در تمام سنین است. در ادامه چهار شرکت مبتنی بر این فناوری را معرفی می کنیم.

صرفه جویی در پول و کتاب های درسی با «Perlego»

اگر چه کتاب‌های درسی دیگر پایه و اساس یادگیری کلاس درس را تشکیل نمی دهند؛ اما هنوز کاملا منسوخ نشده و برای دانشجویان دانشگاه، هزینه‌های بسیار سنگینی دارند.

بر اساس آخرین گزارش‌ها، دانش آموزان مقطع متوسطه بریتانیا 20 پوند در هر ماه برای کتاب‌های درسی صرف می‌کنند که برای دوره کارشناسی معادل 720 پوند است.

سرویس کتابفروشی مبتنی بر اشتراک Perlego قصد دارد برخی از این هزینه‌های مالی را برای دانشجویان کم کند. این سیستم بیش از 200،000 کتاب درسی و مقالات غیر داستانی ارائه می دهد و دانش آموزان می‌توانند هر زمان که به کتاب‌های درسی خود نیاز پیدا کردند آن ها را اجاره کنند.

هزینه این برنامه از 10 دلار در هر ماه شروع می شود که حتی با تخفیف 20 درصدی برای دانشجویان از این هم ارزان تر است. به طور آزمایشی می‌توان 14 روز از این برنامه رایگان استفاده کرد.

مولکول های خود را با «Interactive Scientific» بسازید
واقعیت جاری آموزش علمی این است که انتظار می رود دانش آموزان چیزهایی که هرگز ندیده اند را یاد بگیرند. این نرم افزار از شبیه سازی 3 بعدی مولکولی برای آوردن علم به صورت عینی در کلاس های درس استفاده می کند.

« نیک نورمن» استاد شیمی معدنی در دانشگاه « بریستول»، از برنامه‌های Interactive Scientific استقبال کرد و اظهار داشت: «این نرم افزار برای درک محیط دینامیک و کاملا تعاملی 3D فرصتی بی‌نظیر برای یادگیری معلم و دانش آموز فراهم می‌کند.» «Interactive Scientific » جایزه «Infocus» بریتانیا را در سال 2016 از آن خود کرد.

با «Little Bridge» یادگیری زبان انگلیسی را سرگرم کننده کنید

«Little Bridge» انگلیسی را با استفاده از فعالیت های سرگرم کننده و بازی در بیش از 10000 مدرسه در سراسر جهان، می آموزد. دانش آموزان همچنین می توانند مهارت های در حال توسعه زبان خود را با دیگر کاربران Little Bridge در دنیا از طریق یک انجمن آنلاین مدرن تمرین کنند و به اشتراک گذارند.

Little Bridge با استفاده از استانداردهای یادگیری زبان بین المللی، از جمله تست‌های زبان انگلیسی و چارچوب اروپایی، پایه عالی برای دانشجویان خارجی مقطع کارشناسی و جهانگردان به وجود می آورد.

فرد می تواند با استفاده از یک حساب کاربری رایگان به فعالیت های یک جامعه آنلاین یادگیری زبان انگلیسی بپیوندند. Little Bridge کلاسی عالی برای بیش از 20 دانش آموز است. کتاب‌های کار و حتی حساب های کاربری برای والدین جهت کمک به فرزندانشان در دسترس است.

یادگیری در مورد زندگی خود را با «Future Learn» تطبیق دهید
در 10 سال گذشته، سیستم‌های آموزشی آنلاین رایگان مانند «Coursera» و «Khan Academy» با جمعیت فراگیر مورد توجه قرار گرفته‌اند.

«FutureLearn» ( که یک پلت فرم یادگیری آنلاین متعلق به دانشگاه آزاد انگلستان است ) با ده‌ها دانشگاه در سراسر جهان همکاری کرده است تا دوره‌های کوتاه مدت، برنامه‌های معتبر علمی و حتی دوره‌های جامع تحصیلی را در مقطع کارشناسی ارائه دهند.

دانشجویان می‌توانند برای مدت زمانی به دوره‌های کوتاه مدت FutureLearn به صورت رایگان دسترسی داشته باشند. افرادی که در این دوره‌ها شرکت می‌کنند با هزینه‌هایی کمتر از یک دوره کارشناسی، در انگلستان مدرک می‌گیرند. برنامه‌های تحصیلی FutureLearn شامل موضوعات مختلفی از جمله توسعه و اقدامات انسان دوستانه تا کارآفرینی می شوند.

با وجود تمامی موارد مطرح شده و کمک‌هایی که تکنولوژی آموزشی به افراد می‌کند؛ اما هنوز بسیاری از والدین و موسسات درباره پیشرفت فناوری و اثرات منفی آن روی سلامت خود تردید دارند.

با وجود این، مهم است که به یاد داشته باشیم همه چیز دارای مزایا و معایبی است. «جرمی بالسون»، مدیر آزمایشگاه مجازی انسانی دانشگاه «استنفورد» معتقد است که واقعیت مجازی مانند اورانیوم بوده و واقعا قدرتمند است؛ به گونه ای که هم می تواند خانه ها را گرم کند و هم ملت ها را نابود کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1002212

وب گردی

وب گردی