40 محصول دریایی بومی استانداردسازی شد

با تلاش کمیته دریایی ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با هدف حمایت از کالا و محصولات ایرانی، 40 محصول دریایی بومی، استانداردسازی شد.

به گزارش گروه علم وفناوری ایسکانیوز، گستردگی صنایع دریایی ایران بازار بزرگی را برای محصولات دریایی کشور فراهم کرده است که متاسفانه بخش عمده‌ای از این بازار توسط محصولات خارجی تامین می‌شود.

محصولات تولیدی ایرانی نیز برای قابلیت استفاده در دریا یا به عبارتی تجاری‌سازی، نیاز به اخذ گواهینامه‌های دریایی دارند. بر این اساس حمایت از اخذ گواهینامه‌های دریایی برای تامین این بازار توسط محصولات داخلی الزامی است.

بر همین اساس و برای استانداردسازی محصولات دریایی، کمیته دریایی ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با موسسه رده‌بندی ایرانیان سال 93، تفاهم نامه ای امضا کرد که بر مبنای این تفاهم نامه، ستاد بخشی از هزینه‌های صدور گواهینامه‌های دریایی محصولات تولیدکنندگان داخلی را تامین می کند. طی این تفاهم‌نامه، موسسه رده‌بندی ایرانیان با ارزیابی محصولات متقاضیان، در صورت احراز شرایط، گواهینامه دریایی صادر می کند.

بر همین اساس، تاکنون 40 محصول با حمایت ستاد موفق به اخذ گواهینامه دریایی شده‌اند که از این تعداد، 8 محصول در سال 97 به تایید رسیده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1002217

وب گردی

وب گردی