نشست سیاسی «جوان پیشرو، در مسیر تمدن سازی» برگزار خواهد شد

دبیر سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در نشست خبری «جوان پیشرو، در مسیر تمدن سازی»، گفت: نشست سیاسی امسال این اتحادیه از تاریخ ۲۹ فروردین تا یکم اردیبهشت در هتل فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، نشست خبری سی‌امین دوره همایش سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با عنوان «جوان پیشرو، در مسیر تمدن‌سازی» پیش از ظهر امروز در محل دفتر پایگاه خبری خبرنامه دانشجویان ایران برگزار شد.
سید علی صالح پور دبیر سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در این نشست، گفت: جامعه اسلامی در آستانه عمر ۳۱سالگی خود است. این اتحادیه در خرداد سال ۶۷ با هدف پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی، پایبندی به اصول و آرمان های انقلاب و با حمایت امام خمینی (ره) تاسیس شد.

وی به گذشت سه دهه از عمر اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان اشاره کرد و گفت: بر اساس سنت هر ساله، اتحادیه جامعه اسلامی همایش سیاسی خود را امسال نیز از تاریخ ۲۹ فروردین تا یکم اردیبهشت در هتل فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی برگزار خواهد کرد.
صالح پور اضافه کرد: اتحادیه جامعه اسلامی دانشحویان با دارا بودن ۸۰ دفتر دانشگاهی در دانشگاه های سراسر کشور بزرگترین اتحادیه دانشجویی در کشور است.

دبیر سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: همایش امسال اتحادیه در سه محور برگزار خواهد شد که شامل بحث عدالت و عدالت خواهی به معنای درست و صحیح و نحوه اجرایی شدن آن در کشور، بررسی و تحلیل توام با تامل بیانیه گام دوم انقلاب، بررسی چگونگی تحقق شعار امسال و ایجاد رونق اقتصادی است.

تبیین عدالت خواهی، بررسی بیانیه گام دوم انقلاب و رونق اقتصادی اهداف برگزاری نشست سیاسی

وی اضافه کرد: شعار امسال نشست سیاسی و بین‌المللی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان «جوان پیشرو در مسیر تمدن‌سازی» در نظر گرفته شده است. در این نشست در خصوص موضوعات عدالت‌خواهی که قطعا در دهه پنجم انقلاب به یکی از محورهای کلیدی، اساسی و چالش های بزرگ کشور و انقلاب تبدیل خواهد شد؛ در بحث عدالت‌خواهی هر فردی قرائت خود را داشته و از تریبونی که به دست می‌آورد، در این حوزه نظرات خود را اعلام می کند که این صحیح نیست.

این فعال دانشجویی درباره تبیین عدالت خواهی در ایران، گفت: اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان به‌دنبال شناخت و بسط عدالت از منظر امام خمینی(ره) و مقام معظم است.

صالح پور تشریح کرد: در این نشست سیاسی به‌دنبال شناخت و بررسی تفاوت میان مباحث رسواگری و عدالت‌خواهی هستیم و از نظرات کارشناسان در این موضوع استفاده خواهیم کرد تا دفاتر جامعه اسلامی دانشجویان در دانشگاه های سراسر کشور موضع گیری های این خط مشی را دنبال کنند.

عضو هیئت مرکزی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با تأکید بر اینکه ایران چند سال است که در جنگ اقتصادی به سر می برد، گفت: وظایف جوانان در تحقق گام دوم انقلاب از برنامه‌های اصلی این نشست سیاسی است.

صالح‌پور در خصوص میهمانان نشست سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان بیان کرد: به دلیل اقدام احمقانه آمریکا در قرار دادن نام سپاه در لیست سازمان های تروریستی؛ محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و فرمانده اسبق سپاه پاسداران میهمان ویژه نشست اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان خواهد بود.

این فعال دانشجویی اضافه کرد: بذرپاش به عنوان مدیر جوان و موفق در زمان مدیریت خود در سایپا نیز در این نشست حضور دارد. همچنین ادوار اتحادیه جامعه که سابقه حضور در مجلس شورای اسلامی را در کارنامه خود دارند نیز در این نشست میهمان هستند. پرویز فتاح، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) به منظور تشریح برنامه‌های این نهاد برای کاهش فقر و توانمندسازی مددجویان دیگر میهمانان سی‌امین نشست سیاسی و بین‌المللی جامعه اسلامی دانشجویان خواهند بود.

در پایان خاطر نشان کرد: اکران فیلم سینمایی «زندانی‌ها» با حضور مسعود ده‌نمکی کارگردان این فیلم و رونمایی از کتاب وحید یامین‌پور 2 برنامه دیگری هستند که برای نشست سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان برنامه ریزی شده است.

مریم شمسایی نیا

انتهای پبام/

کد خبر: 1002252

وب گردی

وب گردی