رشته‌های بدون بازار کار در مقطع ارشد و دکتری حذف می‌شوند

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در جمع خبرنگاران گفت: رشته‌هایی در مقطع ارشد و دکتری که بازار کار مناسبی برای آن ها وجود نداشته، حذف شده‌اند. البته وزارت علوم تلاش می کند تا تمام رشته‌های دانشگاهی همچنان تدریس شوند؛ اما باید توجه کافی به بازار کار مناسب آنها نیز داشته باشیم.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه نشست هم‌اندیشی با صاحب‌نظران دانشگاهی و در جمع خبرنگاران با اشاره به مهم ترین محورهای نشست اظهار کرد: استفاده از نظرات، پشنهادات و ایده های استادان، دانشگاهیان و صاحب نظران از جمله برنامه هایی است که وزارت علوم در کنار ساماندهی پژوهش‌ها در‌ راستای پیشبرد اهداف خود در نظر گرفته است.
وی ادامه داد: وزارت علوم سعی می‌کند موضوعات و چالش‌های پیش روی کشور را برطرف کند و در سال گذشته با کمک دانشگاهیان چندین برنامه در زمینه ساماندهی ریزگردها، موضوعاتی مرتبط با محیط زیست و خشکسالی دریاچه ارومیه مطرح شد. گروه های دانشگاهی نیز در جریان سیل اخیر کشور، وارد عمل شدند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در زمینه آخرین جزئیات رشته‌های حذف شده از دانشگاه‌ها گفت: برخی از رشته‌های ما کم‌طرفدار هستند و میزان پذیرش‌ دانشجو در مقطع ارشد و دکترای دانشجویان کم است. به همین دلیل برخی از این رشته‌هایی که بازار کار مناسبی برای آن ها وجود نداشته، حذف شده است. البته وزارت علوم تلاش می کند تمام رشته‌های دانشگاهی همچنان تدریس شوند؛ اما باید توجه کافی به بازار کار مناسب آنها نیز داشته باشیم.
انتهای پیام/

کد خبر: 1002265

وب گردی

وب گردی