ایجاد تحولات اساسی در مدیریت و ارائه خدمات بانکی

محققان کشورمان با ارائه یک راهکار متمرکز، متصل و کاملاً یکپارچه تحت وب موفق شده‌اند بانک‌ها را به آخرین، مطمئن‌ترین و پیشرفته‌ترین فن‌آوری‌های روز دنیا مجهز کنند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، از آنجایی که همواره بانک مرکز اطمینان نظام مالی در هر کشوری است، ایجاد مزیت‌های رقابتی ملموس در بین بانک‌ها یکی از چالش‌های مدیران بانکی در جهان به حساب می آید.

وجود سیستم‌های یکپارچه و مجهز به فناوری‌های نوین در خدمت بانک می‌تواند نظم و ترتیب نظام مالی را به همراه داشته باشد. محققان داخلی کشورمان توانسته‌اند با ارائه یک راهکار متمرکز و البته یکپارچه تحت وب؛ بانک را به پیشرفته‌ترین تجهیزات نوین مجهز کنند.

شرکت دانش بنیان داتیس آرین قشم؛ یکی از شرکت‌های پیشرو در زمینه تولید نرم‌افزار و ارائه راهکارهای جامع بانکی و مالی است، که در حاضر با بیش از ۵۰۰ همکار کارآزموده و متخصص همراه بانک‌ها و مؤسسات مالی ایرانی و بین‌المللی است. به همین منظور با صحبتی که با مدیر عامل این شرکت داشتیم، توانستیم با مدل طراحی‌شده و ارائه شده آن‌ها که در خدمت نظام بانکی کشور است.

شهاب جوانمردی مدیرعامل شرکت دانش بنیان داتیس آرین قشم؛ راهکارهای ارائه‌شده را در ابتدای صحبتش این گونه معرفی کرد: سامانه‌های سوئیچ پرداخت، مدیریت کارت، بانکداری موبایل، بانکداری مدرن، سامانه‌های تحلیلی، سامانه‌های مشتری محور، سامانه برنامه‌ریزی منابع سازمانی و سامانه مانیتورینگ رصد، انواع مدل‌های طراحی‌شده توسط محققان این شرکت است، که برای ارائه راهکار جامع بانکی عملیاتی شده است.

سامانه بانکداری متمرکز

این فعال حوزه فناوری با اشاره به مقایسه سامانه بانکداری متمرکز با سیستم‌های توزیع‌شده سیستم محور بانک‌ها گفت: برخلاف سیستم‌های توزیع‌شده و شعبه محور، سامانه بانکداری متمرکز، که توسط جمعی از محققان داخلی طراحی‌شده است قادر است، کلیه اطلاعات مربوط به فعالیت‌های بانکی را به صورت مجتمع و متمرکز در یک سیستم پایگاهی واحد، ذخیره و پردازش می‌کند.

جوانمردی با اشاره به گسترش بسترهای مخابراتی بیان کرد: استفاده از این سیستم‌ها، تحولاتی اساسی در مدیریت و ارائه خدمات بانکی ایجاد کرده است.

مبارزه با پول‌شویی

مدیرعامل شرکت دانش بنیان داتیس آرین قشم؛ با اشاره به مبارزه یا مشروع جلوه دادن پول‌هایی که از راه‎های غیرقانونی و نامشروع به دست می‌آیند گفت: نظام بانکی تنها محدود به ارائه خدمات بانکی به مشتریان نیست، بلکه در مواقعی فراتر از یک مراودات بانکی مطرح است و باید جلوی برخی اتفاقات سودجویانه گرفته شود.

وی ادامه داد: روش‌هایی که باعث پنهان شدن منشاء غیر قانونی پول‌ها می‌شوند از طرق مختلف انجام می‌پذیرد. یکی از این روش‌ها ایجاد یک الگوریتم و در نهایت نرم‌افزار جهت ردیابی و شناسایی پول‌شویی است، که محققان ما موفق به ایجاد سامانه پرداخت الکترونیکی شدند.

جوانمردی در ادامه با اشاره به مشخصات سامانه پرداخت الکترونیکی گفت: سامانه طراحی‌شده، قابلیت انجام انواع تراکنش‌های مالی الکترونیکی (EFT) از طریق اینترنت را فراهم می‌کند.

وی افزود: این سامانه از طریق پروتکل ISO 8583"" می‌تواند به سوئیچ بانک متصل شده و تراکنش‌ها را ارسال کند و پس از دریافت پاسخ تراکنش، اقدام لازم را جهت ارائه‌ نتیجه تراکنش به مشتری (Card Holder) و پذیرنده (Merchant) انجام دهد.

جوانمردی از دیگر تولیدات دانش بنیان خود نام برد و با اطمینان توضیح داد: امانه سوئیچ پرداخت (EFT Switch)؛ از دیگر محصولات ارائه‌شده توسط تیم خوش ذوق از جنس ایران و ایرانی است، که انواع تراکنش‌ها را از انواع ترمینال‌ها (خودپرداز، پایانه فروش، پایانه شعب و ...) دریافت، پردازش و مدیریت می‌کند. در واقع این سامانه امور مربوط به ارائه خدمات در خارج از شعب بانک را انجام می‌دهد. خدماتی که بر مبنای کارت‌بانکی، به مشتری ارائه می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1002295

وب گردی

وب گردی