ضربه  مشکلات مالی به فدراسیون ورزش های ملی دانشگاهی / کدام تیم های اعزامی به یونورسیاد 2019 حذف می شوند

فدراسیون ورزش های ملی دانشگاهی در کمتر از 3 ماه به شروع مسابقات جهانی با مشکل بودجه مواجه شده است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، سی‌امین یونیورسیاد 12تا 23 تیرماه به میزبانی کشور ایتالیا برگزار می‌شود. دانشجویان ورزشکار در این مسابقات در 18 رشته ورزشی به رقابت خواهند پرداخت.

یونیورسیادهای تابستانی شامل ۱۵ رشته ثابت و سه رشته اختیاری هستند که رشته‌های اختیاری امتیازی است و به کشور میزبان داده می‌شود تا رشته ورزشی موردنظر خود را از لیست مورد تأیید فیزو انتخاب کند.

تیر و کمان، ژیمناستیک هنری، دومیدانی، بسکتبال، شیرجه، شمشیربازی، فوتبال، جودو، ژیمناستیک، شنا، تنیس روی میز، تکواندو، تنیس، والیبال و واترپلو رشته‌های ثابت و برای هفت نفر در قایقرانی و تیراندازی رشته‌های اختیاری سی‌امین دوره یونیورسیاد تابستانی هستند.

فدراسیون ورزش های ملی دانشگاهی هم در نظر دارد تا تیم های زیادی را به این مسابقات اعزام کند اما تاکنون فقط حضور چند تیم در این مسابقات قطعی شده است و وضعیت دیگر تیم ها برای اعزام مشخص نیست.

گویا فدارسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی بودجه کافی برای اعزام تمام تیم ها را ندارد و با توجه به این موضوع احتمال دارد که سهمیه ایران برای اعزام تیم ها با مشکل مواجه شود.

شنیده ها حاکی از آن است که حتی در جلسه روز گذشته هیات رییسه هم مشکل بودجه فدراسیون به اعضا اعلام شده است و تیم ها برای تشکیل و آماده سازی زمان کمی فرصت دارند.

کمتر از سه ماه به سی‌امین یونیورسیاد باقی‌مانده است، یونیورسیادی که برای اولین بار بخشی از دهکده بازی‌ها بر روی یک کشتی برگزار می‌شود.

اعزام قطعی 4 تیم به ایتالیا

تا کنون اعزام تیم هایی نظیر تکواندو (کیورگی و پومسه)، والیبال، تیروکمان (کامپوند) و تیراندازی در مسابقات دانشجویی ناپلی قطعی شده است و حضور دیگر تیم ها در سی‌امین یونیورسیاد در هاله ای از ابهام به سر می برد.

باید دید در این فرصت چند ماه فدراسیون ورزش های ملی دانشگاهی برای درآمدزایی و تامین بودجه چه اقداماتی انجام خواهد داد تا تیم های بیشتری در مسابقات جهانی شرکت کنند.

دانشجویانی زیادی در رشته های دوومیدانی، شمشیربازی، شنا و واترپلو در تیم های باشگاهی حضور دارند و بدون شک اعزام آنها به ایتالیا به سود کاروان ایران خواهد بود.

جلسه هیات رییسه فدراسیون ورزش های ملی دانشگاهی

روز گذشته جلسه هیات رییسه فدراسیون ورزش های ملی دانشگاهی برگزار شد و محوریت اصلی این نشست روی کمبود بودجه فدراسیون برای اعزام تیم های ورزشی به ایتالیا بوده است.

فدراسیون با توجه به رشته های ورزشی موجود خرج و مخارج بالایی خواهد داشت و به همین خاطر اکنون با مشکل مواجه شده است و مسوولان به دنبال این هستند تا هرطور شده کاروان ایران با قدرت به ناپلی اعزام شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1002303

وب گردی

وب گردی