طالبان تمایلی به مذاکره ندارد

نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان در واکنش به آغاز «عملیات بهاری الفتح» طالبان اعلام کرد که این گروه از مذاکره برای پایان دادن به کشتار امتناع ورزیده و به آن ادامه می دهند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «زلمی خلیل‌زاد»، نماینده ویژه ایالات متحده آمریکا در امور صلح افغانستان در واکنش به آغاز «عملیات بهاری الفتح» گروه طالبان علیه نیروهای امنیتی افغانستان و «ناتو» طی پیامی در حساب توئیتر خود نوشت: گروه طالبان از مذاکره برای پایان دادن به کشتار امتناع ورزیده و به خونریزی ادامه می دهند.

وی همچنین در واکنش به ادعای طالبان درباره «جنگ تحمیلی آمریکا علیه افغانستان» نیز گفت: «ایالات متحده جنگ را به افغانستان تحمیل نکرده بلکه این کشور از چندین دهه بدین سو درگیر جنگ بوده و در مواردی هم افغان‌ها با هم درگیر شده اند. ده ها هزار غیرنظامی در این درگیری‌ها کشته شده اند. افغان‌ها به جای فصل جدید جنگ، خواهان یک مسیر و آینده جدید هستند».

خلیل‌زاد سریع ترین راه برای جلوگیری از تلفات، موافقت با آتش بس دانسته و تاکید کرد: جنگ راه حل نبوده و ایالات متحده آمریکا با نمایندگان طالبان وارد مذاکره شده و گزینه هایی را به منظور کاهش خشونت‌ها به این گروه پیشنهاد کرده است.

لازم به ذکر است، گروه طالبان روز 12 ماه جاری طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: به «عملیات بهاری الفتح» علیه نیروهای امنیتی افغانستان و ناتو ادامه خواهد داد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1002330

وب گردی

وب گردی