مذاکرات تجاری اتحادیه اروپا با آمریکا آغاز می شود

مذاکرات تجاری میان اتحادیه اروپا آمریکا به رغم مخالفت فرانسه، به زودی آغاز خواهد شد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «سسیلیا مالشتروم»، کمیسر اتحادیه اروپا در امور تجارت پس از اعلام موافقت اتحادیه برای آغاز این گفت و گوها از عبارت «به محض امکان» برای اعلام زمان انجام مذاکرات میان دو طرف استفاده کرد.

مالشتروم، کمیسر سوئدی اتحادیه اروپا که در جریان یک کنفرانس خبر ی سخن می گفت در توضیح این مطلب خاطرنشان کرد: «قرار انجام مذاکرات صبح دوشنبه به تصویب اتحادیه اروپا رسیده است؛ برای تعیین زمان ملاقات و انجام گفت و گوها تنها کافی است چند ساعتی صبر کنیم تا آمریکایی ها از خواب بیدار شوند و با آنها تماس بگیریم».

طرف اروپایی در حالی برای آغاز مذاکرات تجاری با آمریکا چراغ سبز داده است که واشنگتن نیز بایست برای انجام این ماموریت تایید کنگره را دریافت کند.

سسیلیا مالشتروم در ادامه از موافقت اتحادیه اروپا با شروع گفت و گوهای تجاری با آمریکا به عنوان «یک مرحله حساس و حیاتی» نام برد و هدف از آنرا پرهیز از به راه افتادن جنگی تجاری میان دو قطب اقتصادی جهان عنوان کرد.

این درحالیست که فرانسه تاکنون از جمله مخالفان سرسخت گشایش گفت و گوهای تجاری با آمریکا بوده است. پاریس این موضع را به دلیل مخالفت دونالد ترامپ با توافقنامه های آب و هوایی اتخاذ کرده است.

انتهای پیام /

کد خبر: 1002333

وب گردی

وب گردی