تروریست نامیدن سپاه برخلاف قوانین بین المللی   است

مجمع بین المللی اساتید مسلمان دانشگاه ها در حمایت از سپاه پاسداران و‌ محکون نمودن اقدام امریکا بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، مجمع بین المللی اساتید مسلمان دانشگاه ها در حمایت از سپاه پاسداران و‌ محکون نمودن اقدام امریکا بیانیه ای صادر کرد.

در ابتدای این بیانیه آمده است: هفته گذشته رئیس جمهور آمریکا در اقدامی خلاف قوانین بین المللی و عرف دیپلماتیک، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را که نیروی نظامی و رسمی کشور بوده و در قانون اساسی نیز تصریح شده است، در لیست گروههای تروریستی قرار داد.

این اقدام که در تاریخ دیپلماسی بی سابقه است، بار دیگر ضعف و خواری دولت آمریکا را نشان داد. دولت آمریکا در شرایطی سپاه را در لیست گروه های تروریستی قرار داد که سازمان منافقین را از این لیست خارج کرده است و از دولت جنایتکار عربستان سعودی در تجاوز وحشیانه به یمن نیز حمایت می کند. از سوی دیگر این دولت از ایجاد کنندگان و پشتیبانان گروه تروریستی داعش نیز بوده است.

در بخشی دیگری از این بیانیه آورده شده است: جنوب غرب آسیا در این سال ها با محوریت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، درگیر مبارزه با گروه های تروریستی و تکفیری بود. بیداری اسلامی در کشورهای این منطقه در حال فراگیر شدن است و جبهه مقاومت نیز تقویت شده است و دوران حضور استکبار در منطقه، دولت های مرتجع وابسته و حضور رژیم منحوس صهیونیستی رو به پایان است و هر آینه دولت های انقلابی، مردمی و اسلامی در کشورهای منطقه شکل خواهد گرفت.

در انتها این بیانیه تاکید می کند: مجمع بین المللی اساتید مسلمان دانشگاه ها به عنوان یک سازمان مردم نهاد که متشکل از اساتید مسلمان از دانشگاههای سراسر جهان است، این اقدام آمریکا را برخلاف قوانین بین المللی و عرف دیپلماتیک دانسته و محکوم می نماید و حمایت خود را از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان یک نهاد مردمی و قانونی اعلام می دارد. همچنین از نهادهای رسمی جمهوری اسلامی ایران درخواست برخورد متقابل را دارد و از حقوقدانان نیز درخواست می شود تا شکایت خود از این اقدام آمریکا را در مجامع بین المللی ثبت نمایند.

مجمع بین المللی اساتید مسلمان دانشگاه ها

انتهای پیام/

کد خبر: 1002355

وب گردی

وب گردی