گزارشی از اقدامات درمانی دانشگاه آزاد اسلامی در مناطق سیل‌زده کشور

دانشگاه آزاد اسلامی در استان‌های سیل‌زده کشور به ارائه خدمات درمانی در حوزه‌های مختلف می‌پردازد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از معاونت علوم پزشکی، دانشگاه آزاد اسلامی در ساعات اولیه وقوع سیل در کشور، کار امدادرسانی و خدمات رسانی به سیل‌زدگان و مناطق آسیب دیده را آغاز کرد.

یکی از عمده فعالیت‌ های دانشگاه آزاد اسلامی به سیل زدگان ارائه خدمات درمانی به آنان است.

ارائه خدمات درمانی دانشگاه آزاد اسلامی در مناطق سیل زده استان گلستان

اعزام تیم های امدادی و ارائه خدمات درمانی دانشجویان پرستاری و مامایی دانشگاه آزاد اسلامی با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی گلستان و همراهی با کانون هلال احمر دانشجویی به شهرستان آق قلا، بندرترکمن و گمیشان صورت گرفته است.

گروه جهادی درمانی دانشگاه آزاد اسلامی در کمپ های استقرار هموطنان به منظور ارائه خدمات درمانی و ویزیت آنها حضور داشتند. در حال حاضر نیز تیم امدادی دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان نجاتگران هلال احمر در حال کمک رسانی هستند.

استادان دانشکده های علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی با اختصاص بخشی از حقوق یاری رسان هموطنان بودند.

خرید اقلام غذایی و تهیه غذای گرم از سوی دانشجویان رشته های پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی و ارسال به مناطق سیل زده استان گلستان از دیگر اقدامات در این زمینه بوده است.

ارائه خدمات درمانی دانشگاه آزاد اسلامی در مناطق سیل زده استان لرستان

به منظور ارائه خدمات درمانی و سلامت دانشگاه آزاد اسلامی در استان لرستان دو برنامه در نظر گرفته شد. در برنامه نخست، تمرکز بر روی درمان جسمی افراد و سرکشی گروه های قرارگاه جهادی دانشگاه آزاد اسلامی به مناطق سیل زده بود. همچنین دو کانکس درمانی و کلینیک سیار دندانپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در مناطق سیل زده این استان مستقر شدند.

برنامه دوم دانشگاه آزاد اسلامی در استان لرستان به منظور ارائه خدمات درمانی، تشکیل کارگروه های روانشناسی سلامت و ارائه آموزش های لازم در زمینه های روانشناسی، بهداشت محیط و عمومی به دانش آموزان، بانوان و سایر افراد است.

اقدامات پیشگیرانه دانشگاه آزاد اسلامی برای جلوگیری از شیوع بیماری ها در مناطق سیل زده

تعداد 5 هزار بروشور آموزشی به منظور پیشگیری از احتمال شیوع بیماری های عفونی در مناطق سیل زده از جمله سل، وبا و آنفولانزا از سوی دانشگاه آزاد اسلامی چاپ و در اختیار مردم این مناطق قرار گرفته است.

ارائه خدمات درمانی دانشگاه آزاد اسلامی در مناطق سیل زده استان خوزستان

قرارگاه جهادی دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان در هفت حوزه (حمیدیه، زیارتگاه شهدای هویزه، شوش، شوشتر (شعبیه و گوریه)، کارون، شادگان و دارخوین، باوی) به منظور کمک رسانی به آسیب دیدگان راه اندازی شد.

همچنین سه ایستگاه سلامت ثابت در حمیدیه، زیارتگاه شهدای هویزه و شوش (اردوگاه شهید درویش کیلومتر 10 شوش- اندیمشک) و دو ایستگاه سلامت سیار با حضور پزشکان عمومی، اعضای هیأت علمی پرستاری و مامایی و دانشجویان رشته های مرتبط به ارائه خدمات درمانی می پردازد.

ایستگاه های سلامت دانشگاه آزاد اسلامی در استان خوزستان در سه سطح به ارائه خدمات درمانی و سلامت می پردازند. سطح اول شامل ارائه خدمات آموزشی است. در این سطح آموزش های لازم در زمینه پیشگیری از بیماری های عفونی و گوارشی به ویژه هپاتیت نوع A ارائه می شود.

غربالگری دیابت، فشار خون و .... از هموطنان مناطق سیل زده استان خوزستان و ارائه خدمات فیزیوتراپی و بازتوانی به معلولان در سطح های دو و سه خدمات درمانی انجام می شود.

همزمان با ارائه خدمات درمانی به آسیب دیدگان، بسته های بهداشتی از سوی دانشگاه آزاد اسلامی شامل صابون، شامپو، پودر لباسشویی، مایع دستشویی و ظرفشویی، حوله، لباس زیر، پدهای بهداشتی، شیر خشک و نیز اسباب بازی توزیع می‌شود.

همچنین 4 دستگاه آمبولانس دانشگاه آزاد اسلامی در مناطق شوشتر، حمیدیه، سوسنگرد و شوش برای ارائه خدمات به بیماران و مادران باردار مستقر هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1002375

وب گردی

وب گردی