نتایج آزمون دکتری منتشر شد/ آغاز انتخاب رشته از 31 فروردین

مشاور عالی سازمان سنجش از اعلام نتایج اولیه آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D» (نیمه‌متمرکز) سال 1398 خبر داد و گفت: داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته‌ شده‌اند، لازم است از روز شنبه 31 فروردین تا روز سه‌شنبه 3 اردیبهشت نسبت به انتخاب رشته تحصیلی اقدام کنند.

حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش کشور در گفت‌و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به اعلام نتایج آزمون دکتری نیمه متمرکز 98، گفت: داوطلبان با استفاده از شماره داوطلبی یا شماره پرونده و همچنین مشخصات شناسنامه‌ای داوطلب می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش، نسبت به دریافت کارنامه نتایج اولیه آزمون اقدام کنند.

وی ادامه داد: آن‌ دسته از داوطلبانی که براساس مندرجات کارنامه اولیه مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی شده‌اند، لازم است از روز شنبه 31 فروردین تا روز سه‌شنبه مورخ 3 اردیبهشت نسبت به ثبت کد رشته‌ محل‌های انتخابی خود (حداکثر 50 کدرشته محل درصورت وجود) با توجه به رشته امتحانی که در آن آزمون داده‌اند، در پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان اقدام کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش کشور گفت: داوطلبان لازم است در ابتدا به طور دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی و اطلاعیه‌های مرتبط با آن را مطالعه و سپس کدرشته‌ محل‌های مورد علاقه خود را، از کدرشته‌محل‌های مربوط به رشته امتحانی انتخاب کنند. سپس اولویت‌ها را به ترتیب علاقه، مرتب کرده و نسبت به ثبت انتخاب‌های خود اقدام کنند.

وی اظهار کرد: دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی این آزمون از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان از عصر روز چهارشنبه 28 فروردین منتشر خواهد شد. همچنین اسامی معرفی‌شدگان داری حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم همراه با برنامه زمانی مراجعه به دانشگاه‌های مجری در دهه آخر اردیبهشت ماه 98 از طریق سازمان سنجش منتشر خواهد شد.

توکلی افزود: داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شده و علاقه‌مند به انتخاب رشته های دانشگاه‌های آزاد اسلامی هستند، لازم است به سایت این دانشگاه مراجعه و بر اساس اطلاعیه‌های مربوط که در سایت آن دانشگاه اطلاع‌رسانی خواهد شد، اقدام کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش کشور در پایان تاکید کرد: داوطلبان پس از دریافت کارنامه اعلام نتیجه درصورتی که درباره مندرجات آن سوالی داشته باشند، می‌توانند حداکثر تا تاریخ 3 اردیبهشت از طریق سیستم پاسخگویی اینترنتی مندرج در سایت این سازمان سوالات خود را مطرح کرده و از ارسال نامه پستی و یا مراجعه حضوری اکیدا خودداری کنند. بدیهی است کلیه مکاتبات اینترنتی و یا غیراینترنتی بعد از تاریخ 3 اردیبهشت در این خصوص، ترتیب اثر داده نخواهد شد.

خبرنگار: نیوشا یعقوبی

انتهای پیام/

کد خبر: 1002411

وب گردی

وب گردی