بانک ایتالیایی ۱.۳ میلیارد دلار برای حل پرونده نقض تحریم‌های ایران می‌پردازد

بانک یونی کردیت ایتالیا موافقت کرده است تا برای حل و فصل پرونده مربوط به نقض تحریم‌های ایران و سایر کشورها، مبلغ ۱.۳ میلیارد دلار بپردازد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز به نقل از رویترز، مقام های آمریکایی روز دوشنبه اعلام کردند که بانک یونی کردیت ایتالیا و 2 شعبه آن موافقت کرده‌اند تا به منظور حل و فصل پرونده نقض تحریم‌های ایران و سایر کشورها بیش از 1.3 میلیارد دلار به واشنگتن پرداخت کند.

بانک یونی کردیت همچنین اقرار کرده است که در خصوص انتقال غیرقانونی صدها میلیون دلار از طریق سیستم مالی آمریکا از طرف اشخاص و شرکت های تحریم شده، مشارکت داشته است. این مطلب را دادستان فدرال منطقه منهتن آمریکا اعلام کرده است.

با این حساب، تحقیقات 6 ساله از بانک یونی کردیت ایتالیا به پایان می رسد. پیش از این مقام های آمریکایی به توافق مشابه 1.1 میلیارد دلاری با بانک استاندارد چارترد انگلیس دست یافته بودند تا به تحقیقات درباره پرونده نقض تحریم های ایالات متحده پایان دهند.

شعبه آلمانی بانک یونی کردیت نیز اذعان کرده است که در نقض تحریم های اعمال شده توسط آمریکا مشارکت داشته است ، از جمله تحریم های اعمال شده علیه شرکت کشتیرانی دولتی جمهوری اسلامی ایران.

یک مقام ارشد قضایی آمریکایی در این باره مدعی شد: شعبه آلمانی بانک یونی کردیت کمک های زیادی به شرکت کشتیرانی ایران برای دور زدن تحریم ها و دسترسی به سیستم مالی آمریکا کرده است.

پیش از این بانک بی ان پی پاریباس فرانسه نیز در سال 2014 میلادی موافقت کرد تا با پرداخت 8.9 میلیارد دلار جریمه، به پرونده مشابهی در دستگاه قضایی آمریکا خاتمه دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1002428

وب گردی

وب گردی