دولت راهکاری برای تحریک تقاضا بیاندیشد/ کارگران از افزایش دستمزد منتفع نمی‌شوند

دبیر کل مجمع کارآفرینان ایران با بیان اینکه باید برای تحریک تقاضا دولت فکر اساسی کند تا بنگاه‌ها بتوانند هزینه‌ها را جبران کنند، گفت: افزایش دستمزد موجب بالا رفتن قیمت کالا و افزایش تورم خواهد شد و عملا کارگران نفعی از افزایش دستمزد نخواهند برد.

به گزارش گروه اقتصادى ایسکانیوز؛ حمیدرضا غزنوی اظهار کرد: بنگاه‌های تولید موافق افزایش دستمزد‌ها هستند، اما نکته اینجا است که برخی از این بنگاه‌ها کارگران سطح پایین دارند که باید افزایش ۳۶ درصدی برای دستمزد آن‌ها اعمل شود که بربنگاه‌های تولید فشار وارد می‌کند و این موضوع به تعدیل نیرو ختم می‌شود.

وی گفت: باید برای تحریک تقاضا دولت فکر اساسی کند تا بنگاه‌ها بتوانند هزینه‌ها را جبران کنند در غیر این صورت با توجه به شرایط اقتصادی بنگاه‌ها به مشکل خواهند خورد.

دبیر کل مجمع کارآفرینان ایران با بیان اینکه افزایش دستمزد‌ها یکی از ساده‌ترین راهکار است که در پیش گرفته می‌شود، گفت: به دلیل اینکه این افزایش از سوی بنگاه‌ها باید پرداخت شود و دولت هزینه نمی‌کند هر سال پیگیری می‌شود بدون اینکه راهکار دیگری را مدنظر قرار دهد.

غزنوی با بیان اینکه نظام اقتصادی کشور باید اصلاح و متحول شود، تصریح کرد: تا زمانی که وابسته به نفت باشیم تولید در راس نخواهد بود و توجهی به آن نخواهد شد.

دبیر کل مجمع کارآفرینان ایران تاکید کرد: افزایش دستمزد موجب بالا رفتن قیمت کالا و افزایش تورم خواهد شد و عملا کارگران نفعی از افزایش دستمزد نخواهند برد.

وی تصریح کرد: دولت سایر راهکار‌ها را برای قدرت خرید کارگران مدنظر قرار دهد تا فشار مضاعف به واحد‌های تولیدی وارد نشود، به دلیل اینکه ناتوانی بنگاه در تامین هزینه‌ها منجر به تعدیل نیرو خواهد شد.

کد خبر: 1002447

وب گردی

وب گردی