توجه به مقوله بازاریابی امری کلیدی در بقاء کسب و کار است

سرعت تغییرات در مرحله گذار از فروش سنتی به فروش مدرن باعث شده تا مقوله بازاریابی نقش مستقیمی در بقای کسب و کارهای امروز داشته باشد.

به گزارش ایسکانیوز، امیر راکبی کارآفرین و نویسنده مجموعه کتاب های کارآفرینی با بیان این مطلب گفت: ورود اینترنت، اپلیکیشن ها و شبکه های اجتماعی مختلف به عرصه کسب و کار باعث شده تا مشاغل سنتی شکل مدرنی از تعامل با مشتری و فروش را تجربه کنند، که البته همین امر موجب رقابت بیشتر در بازار شده است.

وی گفت: در فضای کنونی، کسب و کارهایی بیش از سایرین موفق هستند که بتوانند در عرصه بازاریابی نسبت به سایر رقیبان پیشرو باشند و همین امر موجب شده تا شرکت ها و بنگاه های مختلف نسبت به گذشته روی بازاریابان و آموزش آنها سرمایه گذاری بیشتری کنند.

وی ادامه داد: حفظ بقاء و سودآوری سازمان ها در دنیای کسب و کار امروزی در گرو عملکرد حساب شده واحد بازاریابی و فروش است، چراکه ارتباط مستقیم واحد بازاریابی و فروش با اصلی ترین رکن هر کسب و کار، یعنی مشتری، باعث افزایش اهمیت و جایگاه این واحد می شود به عبارتی جذب، حفظ و تلاش به منظور ماندگاری مشتری از عوامل تأثیر گذار در اهمیت بازاریابی است.

راکبی افزود: در فضای کسب و کار امروز، بازاریاب تنها یک نیروی انسانی آموزش دیده در حوزه فروش نیست بلکه شرکت های پیشرو به بازاریابان خود به عنوان یک دارایی و سرمایه سازمانی می نگرند و برای حفظ و ارتقاء آنها تلاش می کنند.

نویسنده کتاب ذهن کارآفرین گفت: کارآفرینان و صاحبان مشاغل نوظهور باید بدانند که توجه به مقوله بازاریابی امری کلیدی در بقاء کسب و کار است چرا که بازاریابان پل ارتباطی آنها با مشتری است و درواقع این توانمندی آنها است که باعث می شود تا مراجعه کنندگان تبدیل به مشتریان دائمی شوند.

وی با بیان اینکه کارآفرینان برای موفقیت باید با اصول نسل سوم بازاریابی آشنا شوند افزود: نسل سوم بازاریابی در ارتباط دائمی با مشتری و نفوذ به ذهن و قلب او تعریف می‌ شود به طوری که بازاریابی تنها تا مرحله فروش پیش نمی رود بلکه نیاز مصرف کنندگان حتی پس از مصرف پیگیری می شود.

امیر راکبی گفت: کارآفرینان و صاحبان مشاغل برای موفقیت در بازار باید بتواند بیش از هر چیز به مقوله بازاریابی و آموزش فروشندگان خود توجه داشته باشند چراکه امروزه کسب و کاری موفق تر است که بازاریابان فعال و پویاتر داشته باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1002467

وب گردی

وب گردی