طرح کنگره درمورد جنگ یمن با وتو ترامپ مواجه شد

رئیس جمهور آمریکا یک بار دیگر طرح کنگره برای پایان دادن به حمایت این کشور از تجاوز ائتلاف به رهبری عربستان سعودی به خاک یمن را وتو کرد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا طرح کنگره در خصوص قطع حمایت ایالات متحده از تجاوز ائتلاف سعودی به یمن را وتو کرده است.

کاخ سفید در بیانیه ای اعلام کرد که ترامپ از حق وتو علیه تصمیم کنگره که به توصیف وی، تلاشی غیر ضروری و خطرناک برای تضعیف قدرت قانون اساسی و رفتاری است که زندگی شهروندان و سربازان آمریکایی را به خطر می اندازد، استفاده کرده است.

این قطعنامه از دولت ترامپ خواسته بود تا ظرف مدت 30 روز به کلیه حمایت‌ها و پشتیبانی هاب نظامی و لجستیک از ائتلاف سعودی که در حال جنگ با یمن هستند، پایان دهد. این قطعنامه اوایل ماه جاری میلادی با 247 رای موافق در برابر 175 رای مخالف به تصویب مجلس نمایندگان آمریکا رسیده بود. سنا نیز با 54 رای موافق در برابر 46 رای مخالف این قطعنامه را تصویب کرده است.

«انور قرقاش» وزیر خارجه امارات متحده عربی صبح امروز- چهارشنبه- با انتشار توئیتی از موضع مخالف ترامپ، استقبال و آن را گامی مثبت و تصمیمی استراتژیک در زمان مناسب توصیف کرد.

تاکنون عربستان سعودی به این تصمیم رئیس جمهور آمریکا واکنش نشان نداده است.

لازم به ذکر است این دومین بار در سال جاری میلادی است که ترامپ با طرح کنگره برای خروج آمریکا از جنگ یمن مخالفت می کند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1002480

وب گردی

وب گردی