تولید مصالح ساختمانی برای مناطق سیل‌زده برپایه ماسه بادی

امکان تولید مصالح ساختمانی برای مناطق سیل زده برپایه ماسه بادی در محدوده عرصه‌های تحت پوشش سیلاب بررسی شد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، با بازدید دبیر ستاد توسعه فناوری های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و فناوری از مناطق سیل زده، امکان تولید مصالح ساختمانی برای مناطق خسارت دیده منطقه بر پایه ماسه بادی در محدوده عرصه های تحت پوشش سیلاب بررسی شد.

براساس بازدید دبیر این ستاد از مناطق سیل زده حاشیه رودخانه های کرخه و کارون امکان، نحوه اقدام و مساعدت های علمی و فناورانه مرتبط با مسئولان ذی ربط استان خوزستان بررسی و تصمیمات لازم اخذ شد.

بازدید از مناطق استقرار هموطنان سیل زده در منطقه حمیدیه و سوسنگرد و امکان تأمین آب شرب و بهداشتی با ارسال بسته های بحران تصفیه آب و امکان تولید مصالح ساختمانی برای مناطق خسارت دیده منطقه بر پایه ماسه بادی در محدوده عرصه های تحت پوشش سیلاب از جمله اقداماتی بود که دراین سفر بررسی شد.

همچنین برگزاری 3 جلسه با معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور و رئیس بنیاد نخبگان استان برای تعیین انواع اقدامات فناورانه مشترک در جهت ایجاد شرایط مناسب بهداشتی در مناطق استقرار، تأمین آب شرب، نحوه مشارکت ستاد در مدیریت سیلاب فعلی و احتمالی بعدی در حاشیه کرخه و امکان اجرای سازه های مربوطه (فیوز پلاک و کانال های انتقال) در سواحل رودخانهها و امکان احیای اراضی کشاورزی تحت سیلاب منطقه نیز از دیگر اقداماتی بود که در این سفر بررسی شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1002512

وب گردی

وب گردی