دولت ترامپ به دنبال براندازی در ایران است

یکی از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا می‌گوید دولت ترامپ به دنبال براندازی نظام ایران است.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز،«تولسی گابارد»، عضو مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه‌ای، با اشاره به اینکه نومحافظه‌کاران جنگ‌طلب کابینه «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا را اشغال کرده‌اند گفته که دولت او به دنبال براندازی حکومت‌های ایران و ونزوئلا است.

گابارد در مصاحبه با ام‌اس‌ان‌بی‌سی گفت: «اطراف ترامپ را جنگ‌طلبانی فرا گرفته‌اند که از تغییر نظام کشورهایی عراق، لیبی و سوریه حمایت کردند. همان‌ها الان خواستار براندازی دولت‌های ونزوئلا و ایران هستند.»

با وجود آنکه آمریکا در توافقنامه الجزایر، بعد از ماجرای تسخیر لانه جاسوسی تعهد داده که در امور داخلی ایران مداخله نکند مستندات مختلف کماکان گواهی می‌دهند که تلاش برای براندازی سخت و نرم در ایران همواره در دستور کار سیاستمداران در واشنگتن قرار دارد. دولت‌های آمریکا تا کنون صدها میلیون دلار برای این موضوع هزینه کرده‌اند.

این موضوع البته در مقاطعی با رویکرد سخت نظامی و در مقاطعی با استفاده از الگوی براندازی نرم در پوشش برنامه‌های دموکراسی و حقوق بشر پیگیری شده است.

پس از حصول برجام مقام‌های دولت و کنگره آمریکا دست‌کم یکی از اهداف توافق هسته‌ای را تغییر نرم معادله قدرت و سیاست داخلی ایران و استحاله شخصیت نظام جمهوری اسلامی ایران دانسته‌اند. مخالفان این توافق، مانند «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور امریکا هم، یکی از علت‌های مخالفت با آن را ناکافی بودن آن برای این استحاله می‌دانند و به این جهت، خواستار به‌کارگیری رویکردی سخت‌تر برای تحقق این هدف هستند.

تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1002543

وب گردی

وب گردی