زمینه فعالیت فرامرزی دانشگاه آزاد واحد کرج در کشورهای آفریقایی بررسی شد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج، با نمایندگان وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در امور کشورهای آفریقایی دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز از کرج در این نشست مسائل مربوط به فعالیت های فرامرزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج در کشورهایی آفریقایی بویژه اوگاندا و موریتانی بررسی شد.

دکتر محمدحسن برهانی فر در این نشست با بیان قابلیت های علمی، تحقیقاتی، کشاورزی و اقتصادی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج، ابراز تمایل این دانشگاه را از انجام پروژه های علمی در زمینه های آب، محیط زیست و سایر تکنولوژی های مربوط به کشاورزی و منابع طبیعی اعلام کرد.

دکتر عبدالله رجبعلی نژاد کارشناسی سیاسی خاورمیانه و شمال آفریقای وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز ضمن برشمردن موقعیت های قابل ملاحظه کشورهای آفریقایی بویژه اوگاندا و موریتانی، از وجود بیش از 16 میلیون زمین کشاورزی با قابلیت کشت حداقل 2 با در سال و بیش از 12 میلیون زمین کشاورزی بلااستفاده در این کشورها خبر داد و گفت: «این کشورها بسترهای مناسبی برای انجام امور تحقیقاتی، پژوهشی و عملیاتی در زمینه های مختلف کشاورزی و منابع طبیعی هستند.»

از دیگر مسائل مطرح شده در این جلسه می توان به بررسی نحوه جذب دانشجویان خارجی از کشورهای آفریقایی، برگزاری همایش‌های مشترک و تبادلات علمی میان دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج و دانشگاه های معتبر کشورهای مذکور اشاره کرد.

دکتر سیداحسان شیرنگی معاون پژوهش و فناوری واحد کرج نیز در این نشست از وجود محصولات دانش بنیان این دانشگاه مناسب بهت عرضه به کشورهای مذکور و نیز امکان ایجاد زمینه همکاری برای تولید مشترک این محصولات خبر داد.

وی همچنین آمادگی واحد کرج را برای ساخت تجهیزات علمی و آزمایشگاهی برای کشورهای آفریقایی اعلام کرد.

در این نشست دکتر رضا جمالپور مشاور ریاست واحد کرج، دکتر محمدرضا عسگری رئیس دبیرخانه هیأت امنای البرز، دکتر داود حبیبی رئیس دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی واحد کرج و مهندس فرزاد نصری مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی واحد کرج نیز حضور داشتند.

کد خبر: 1002544

وب گردی

وب گردی