واگذاری بیمه پایه یک میلیون مددجوی شهری به بیمه سلامت/صدور رایگان دفترچه بیمه برای مددجویان

رئیس کمیته امداد از یکپارچه شدن بیمه درمان تمامی مددجویان امداد خبر داد و گفت: بیمه پایه یک میلیون مددجوی شهرهای بالای 20 هزار نفر جمعیت، به سازمان بیمه سلامت ایران واگذار شد.

به گزارش ایسکانیوز، سیدپرویز فتاح در مراسم امضای تفاهم نامه با سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به اینکه رویکرد کمیته امداد نشان دار نکردن مددجویان برای گرفتن خدمات است، افزود: با امضای این تفاهم‌نامه، بیمه پایه مددجویان شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت به سازمان بیمه سلامت منتقل شد.

وی با بیان اینکه حدود یک میلیون نفر از مددجویان شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر مشمول این طرح می‌شوند، ادامه داد: هدف از اجرای این تفاهم‌نامه، ایجاد یکپارچگی در نظام بیمه‌ای و درمان مددجویان امداد است زیرا پیش از این مددجویان روستایی و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت، مشمول بیمه سلامت بودند. طبق قانون برنامه پنجم توسعه ما مکلف به تجمیع بیمه‌ها هستیم.

رئیس کمیته امداد با اشاره به پیگیری‌های این نهاد و همچنین بیمه سلامت در مجلس شورای اسلامی برای محقق شدن این مساله، تاکید کرد: یکپارچه شدن بیمه مددجویان امداد نتیجه اتفاق نظر و همکاری دولت و مجلس است. به همین منظور در کمیسیون بودجه و در صحن مجلس ردیف بودجه، معادل ۴۷۵ میلیارد تومان از کمیته امداد برای یک سال به سازمان بیمه سلامت منتقل شده است که این رقم در سال‌های آینده با ارقام جدید ادامه خواهد یافت.

معادل ۴۷۵ میلیارد تومان از کمیته امداد برای یک سال به سازمان بیمه سلامت منتقل شده است که این رقم در سال‌های آینده با ارقام جدید ادامه خواهد یافت

فتاح با بیان اینکه توافقات انتقال بیمه مددجویان به سازمان بیمه سلامت ایران پیش از سال ۹۸ انجام شدگفت: سازمان بیمه سلامت ایران مدت زمان دو ماهه را برای تعویض دفترچه بیمه مددجویان با کارت بیمه سلامت در نظر گرفته و تا زمانی که تمامی مددجویان امداد دفترچه‌های جدید خود را دریافت نکرده‌اند، خدمات بیمه‌ای و درمان همانند قبل با دفترچه امداد انجام می‌شود و اجازه نمی‌دهیم شکاف یا تزلزلی در ارائه خدمات به مددجویان ایجاد شود.

وی تاکید کرد: سازمان بیمه سلامت برای صدور دفترچه بیمه مبلغ اندکی هزینه دریافت می‌کند اما کمیته امداد تمامی این هزینه‌ها را تقبل کرده و از این بابت حتی یک ریال هزینه به مددجویان تحمیل نمی‌شود.

رئیس کمیته امداد در مورد تعویض دفترچه مددجویان در مناطق سیل‌زده، گفت: سازمان بیمه سلامت دو ماه زمان برای مراجعه مددجویان و تعویض دفترچه‌ها در نظر گرفته که در مناطق سیل‌زده حتی پس از دو ماه تعویض دفترچه‌ها انجام می‌شود.

وی یکپارچه شدن بیمه مددجویان را به نفع کشور و مددجویان دانست و گفت: از این پس با واگذاری بیمه پایه به یک سازمان تخصصی، ارائه خدمات بهتر خواهد شد. همچنین با تمرکز امداد روی بیمه تکمیلی، خدمات بیمه مکمل مددجویان ارتقا خواهد یافت و تمامی کارکنان شاغل در حوزه بیمه پایه مددجویان در صورت نیاز به سازمان بیمه سلامت منتقل می شوند و در غیر این صورت در سایر بخش های کمیته امداد مشغول به کار خواهند شد.

در این مراسم همچنین طاهر موهبتی رئیس سازمان بیمه سلامت با بیان اینکه مددجویان امداد شامل بیمه سایر اقشار می‌شوند، گفت: با انتقال بیمه پایه مددجویان شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت، کمیته امداد همچنان نظارت بر عملکرد بیمه آنها و شناسایی و معرفی افراد مشمول خدمات را برعهده خواهد داشت.

وی هزینه صدور دفترچه بیمه سلامت برای مددجویان امداد را 3 هزار تومان عنوان کرد و افزود: کمیته امداد تمامی این مبلغ را برعهده گرفته و تعویض دفترچه مددجویان به صورت رایگان انجام می‌شود.

موهبتی در خصوص نحوه مراجعه مددجویان برای تعویض دفترچه هم تاکید کرد: زمینه اجرای این طرح از ابتدای فروردین ۹۸ آماده شده اما با شروع رسمی کار، مددجویان می توانند از هفته آینده با مراجعه به دفاتر پیشخوان خدمات دولت، به صورت رایگان دفترچه خود را عوض کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1002547

وب گردی

وب گردی