آغاز عصری جدید در مترو

سیستم حمل و نقل عمومی تحولات  فراوانی را پشت سر گذاشته تا به صورت کنونی درآید اما چینی ها می خواهند تحولی جدید در آن ایجاد کنند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، سیستم حمل و نقل عمومی یکی از نیازهای ضروری دنیای مدرن است که در این میان مترو یکی از مهمترین آنها است. روش های مختلفی برای پرداخت کرایه استفاده از مترو تاکنون به کار برده شده است که بلیت کاغذی یکی آنها است.

سال ها پس از منسوخ شدن بلیت کاغذی در مترو، ببنید که در آینده باید از چه چیزی برای سفر با مترو استفاده کنید.

سال ها قبل باید از بلیت های کاغذی برای سفر با مترو استفاده می کردیم. بعد ها کارت بلیت های اعتباری جایگزین آنها شد.

با این حال چینی ها مصمم هستند یک گام فراتر بگذارند و برای سوار شدن به مترو از چیزی جدیدتر استفاده می کنند.

از این به بعد چینی ها برای سوار شدن به مترو نه از کارت استفاده خواهند کرد نه از پول نقد. به عبارت دیگر بدون انجام هیچ کاری به راحتی سوار مترو خواهند شد.

فناوری تشخیص چهره که در گوشی های هوشمند به فراوانی مورد استفاده قرار می گیرد اکنون راه خود را به ایستگاه های مترو باز کرده است. بسیار خوب این به چه معنی می تواند باشد؟

در شهر «شنزن» که به «سیلیکون ولی» چین نیز مشهور است برنامه ای که به صورت آزمایشی در یک ایستگاه مترو مورد استفاده قرار گرفته است جنجال زیادی در چین به وجود آورده است.

شهروندان فقط با تشخیص چهره شان سفر خود را با مترو انجام می دهند.

بر اساس گزارش منتشر شده در « China Morning Post »، تکنولوژی تشخیص چهره در ورودی ایستگاه نصب شده و در هنگام ورود شخص با تشخیص چهره فرد مورد نظر، مبلغ کرایه آن سفر را از حساب او کسر می کند.

این بدان معنی است که اگر کسی پول نقد همراه نداشته یا کیف خود و یا کارت بلیت خود را فراموش کرده باشد بدون هیچ گونه مشکلی می تواند سفر خود را انجام دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1002585

وب گردی

وب گردی