جوانان ما باید‌ از اولیای الهی الگو پذیری داشته باشند

مراسم گرامیداشت روز میلاد حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان با حضور جمع کثیری از دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، در حسینیه این واحد دانشگاهی برگزار شد.

به گزارش‌ گروه دانشگاه ایسکانیوز، در حاشیه برگزاری مراسم روز جوان، حجت الاسلام قاسم قاسمی معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، با تبریک میلاد با سعادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان گفت: روز میلاد حضرت علی اکبر(ع)، به عنوان الگوی عملی و عینی برای جوانان عزیز این مرز و بوم روز جوان شناخته شده است . جوانان عزیزمان با تأسی به زندگی نامه این جوان فرهیخته ولایت مدار عرصه ی کربلا، در واقع زندگی حضرت را فصل العین خودشان قرار داده و آن را مطالعه کنند، امیدواریم این زندگی را فصل العین خود قرار دهند و بتوانند آن را در زندگی فردی و‌ اجتماعی خود پیاده کنند .

وی ادامه داد: امروز جوانان ما بیش از هر زمان دیگری، نیازمند الگو هستند و به نظر می رسد که اولیای الهی، اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در این الگو قرار دارند. خصوصا حضرت علی اکبر(ع) که روز جوان بهترین الگو برای نسل جوان به لحاظ جوانمردی، وفاداری و یک جوان موفق است که شاخصه های آن در وجود این حضرت و رفتارشان وجود دارد، جوانان می توانند آن را یک الگوی رفتاری خوب در نظر بگیرند‌.

معاون دانشجویی فرهنگی واحد رشت با بیان اینکه اکثریت قشری که در دانشگاه حضور دارند از قشر جوانان هستند، تصریح کرد: با توجه به اینکه جامعه در حال پیشرفت به سمت مدرنیته و پسا مدرن است، هیچ منافاتی ندارد که جوانان ما الگو پذیری خود را از اولیای الهی داشته باشند؛ چرا که اولیای الهی و دین برای تمام عصرها و زمان ها است؛ دائم نگوییم حضرت علی اکبر(ع) فرزند بزرگوار حضرت سید الشهدا (ع) برای عصر خود یک الگو بود. بلکه رفتار جوانمردانه حضرت و منش تواضعشان در برابر پدر بزرگوارشان مثال زدنی است. جوانمردی و تواضع از جمله موضوعاتی هستند که هرگز کهنه نمی شوند.

قاسمی تأکید کرد: قشر دانشگاهی قطعا می توانند جوان مردی را از حضرت علی اکبر(ع) به ارث ببرند و جوانمردی در واقع به آنها درس ماندگار در زندگیشان بدهد. امروز جوانان ما در عرصه ها مختلف رویش های انقلاب اسلامی هستند. اکنون در دهه 40 ساله انقلاب در حال پیشروی هستیم؛ در این زمینه مقام معظم رهبری که فرمودند "رویش های انقلاب بیش از ریزش های انقلاب است" منظور از رویش همین جوانانی است که در دوره های مختلف که انقلاب به آنها احتیاج داشت، حضور داشتند مانند هشت سال دفاع مقدس ، در مدافعین حرم و امروز هم در عرصه کمک رسانی به سیل زدگان و حوادث طبیعی پیش قدم هستند؛ امیدوارم که خداوند این عزیزان را موفق کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1002588

وب گردی

وب گردی