از نایب قهرمانی آسیایی کاراته کاران  تا بی پولی فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی

در هفته‌ای که گذشت، خبر‌هایی از جنس ورزش در سطح واحد های دانشگاه آزاد اسلامی و همچنین ورزش دانشجویی کشور منتشر شد که باهم آنها را مرور می کنیم .

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، خبر‌هایی از جنس ورزش طی هفته ای که گذشت در سطح واحد های دانشگاه آزاد اسلامی منتشر شد که گزیده‌‍ای از مهم‌ترین اخبار در هفته گذشته را مرور می‌کنیم.

در هفته جاری از مهم ترین اخبار ورزشی در حوزه دانشگاه می توان به قهرمانی تیم کاراته دانشگاه آزاد اسلامی در مسابقات آسیایی 2019 در بخش کومیته و نایب قهرمانی در دو بخش کاتا و کومیته اشاره کرد.

دیگر موضوع مهم کمبود بودجه فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی است. تنها 3 ماه دیگر زمان برای اعزام تیم های ورزشی به مسابقات یونورسیاد جهانی 2019 ایتالیا فرصت باقی است اما تنها اعزام 4 تیم ورزشی قطعی شده است و سرنوشت دیگر تیم ها مشخص نشده است.

تیم کاراته دانشگاه آزاد اسلامی نایب قهرمان آسیا شد

تیم کاراته دانشگاه آزاد اسلامی در مسابقات آسیایی در مجموع دو بخش ( کومیته و کاتا) نایب قهرمان شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، اولین دوره مسابقات قهرمانی کاراته دانشجویان آسیا 2019 در ماکائو چین با نایب قهرمانی دانشگاه آزاد اسلامی به پایان رسید. این مسابقات در دو روز برگزار و ظهر چهارشنبه به پایان رسید.

کاروان اعزامی دانشگاه آزاد اسلامی در بخش کومیته با کسب 7 مدال به مقام قهرمانی رسید و با توجه به این که ایران در بخش کاتا نماینده‌ای نداشت در مجموع نایب قهرمان این دوره از مسابقات شد.

ادامه مطلب را در اینجا بخوانید:

کدام تیم های اعزامی به یونورسیاد 2019 حذف می شوند

فدراسیون ورزش های ملی دانشگاهی در کمتر از 3 ماه به شروع مسابقات جهانی با مشکل بودجه مواجه شده است.

سی‌امین یونیورسیاد 12تا 23 تیرماه به میزبانی کشور ایتالیا برگزار می‌شود. دانشجویان ورزشکار در این مسابقات در 18 رشته ورزشی به رقابت خواهند پرداخت.

فدراسیون ورزش های ملی دانشگاهی هم در نظر دارد تا تیم های زیادی را به این مسابقات اعزام کند اما تاکنون فقط حضور چند تیم در این مسابقات قطعی شده است و وضعیت دیگر تیم ها برای اعزام مشخص نیست.

گویا فدارسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی بودجه کافی برای اعزام تمام تیم ها را ندارد و با توجه به این موضوع احتمال دارد که سهمیه ایران برای اعزام تیم ها با مشکل مواجه شود.

ادامه مطلب را در اینجا بخوانید:

سرمربی تیم تکواندو دانشجویان به صورت غیر رسمی مشخص شد

فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی در اقدامی غجیب سرمربی تیم تکواندو دانشجویان را به طور غیررسمی معرفی کرد.

تیم دانشجویان ایران حریفان خود را درمسابقات جهانی ناپلی ایتالیا شناخت اما سرمربی این تیم هنوز به صورت رسمی معرفی نشده است.

اما آنچه از شواهد امرپیدا است سرمربی تیم تکواندو دانشجویان فریبرز عسگری خواهد بود و این تیم سه ماه فرصت دارد تا برای شرکت در سی امین یونورسیاد جهانی 2019 آماده شود.

ادامه مطلب را در اینجا بخوانید:

درآمد 5 میلیارد تومانی دانشگاه آزاد اسلامی از اماکن ورزشی

سرپرست اداره کل تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: حدود 5 میلیارد و 600 میلیون تومان از اماکن ورزشی درآمد‌زایی داشتیم و‌ به دنبال این هستیم این درآمدزایی را به ورزش بازگردانیم.

ادامه مطلب را در اینجا بخوانید:

راه‌اندازی مدرسه تخصصی ورزش در تابستان/ دانشگاه آزاد پیشقدم در استعداد‌یابی

اولویت اول مدارس تخصصی ورزش راهاندازی رشته های ورزشی است که شاید کم‌تر به آنها بها داده شده است. به همین خاطر در جلسه مدیران تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی قرار است واحد‌ها در راستای توانایی و امکاناتی که دارند برای ایجاد این مدارس اعلام آمادگی کنند.

تمامی واحد‌ها در حوزه های مختلف اگر برنامه های داشته باشند زیر نظر تربیت بدنی سازمان مرکزی بررسی و ایجاد خواهد شد.

ادامه مطلب را در اینجا بخوانید:

خبرنگار: صفر حسن زاده

انتهای پیام/

کد خبر: 1002604

وب گردی

وب گردی