ارائه سیم کارت و تلفن همگانی رایگان به سیل زدگان

نماینده وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان خوزستان، از برنامه نصب و راه اندازی تلفن همگانی رایگان و ارایه سیم کارت های رایگان از طریق کلیه اپراتورهای تلفن همراه در محل اردوگاه های اختصاص یافته به سیل زدگان این استان خبر داد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، محمود خسروی نماینده وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان خوزستان چهارشنبه در دو جلسه مهم شرکت کرد. جلسه نخست که اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خوزستان میزبان آن بود، به هماهنگی ستاد مدیریت بحران حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات اختصاص داشت و جلسه دوم با موضوع بررسی وضعیت مسیرهای فیبر نوری در استان خوزستان جهت ایجاد پایداری در شرایط بحران در محل اداره کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی جنوب غرب برگزار شد.

در این جلسات که به ریاست نماینده وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، بعد از دریافت گزارش ها، آخرین وضعیت ارتباطی استان خوزستان مورد بررسی قرار گرفت و تصمیماتی جهت کاهش هر گونه حادثه احتمالی به وقوع سیلاب های مخرب در سطح این استان اتخاذ شد.

خسروی با اشاره به تاکید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به بررسی مسیرهای فیبرنوری داخل استان و پایداری آنها در مقابل حوادث افزود: باید علاوه بر مسیرهای موجود فیبرنوری نسبت به پایداری مسیرهای پروتکشن و ایجاد مسیرهای جدید در صورت بحران باهمکاری شرکت ارتباطات زیرساخت اقدامات لازم انجام گیرد.ایشان از حفظ پایداری ارتباطات در شهرها و روستاهای سیلابی از آمادگی ادارات تابعه و اپراتورهای ارتباطی استان خوزستان اظهار رضایت کرد و گفت: خوشبختانه با برگزاری جلسات مستمر کارگروه ارتباطات و فناوری اطلاعات در مدیریت بحران استان خوزستان و بازدید و بررسی میدانی از مناطق سیلابی و محل اسکان سیل زدگان به همراه کارگروه بخش ICT اقدامات و تدابیر لازم اندیشیده شد.

وی افزود: کلیه اطلاعات مناطق سیلابی و محل اسکان سیل زدگان از سوی جمعیت هلال احمر استان خوزستان جهت نصب و راه اندازی تلفن همگانی رایگان توسط شرکت مخابرات منطقه خوزستان و ارایه سیم کارت رایگان از طریق کلیه اپراتورهای تلفن همراه به اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اعلام شود.

خسروی با اشاره به پیگیری مستمر وزیر ارتباطات در خصوص وضعیت ارتباطات در سیلاب اخیر استان خوزستان، اظهار کرد: استان خوزستان در حال حاضر از ارتباطات پایدار و مطلوبی برخوردار بوده و تمامی ادارات تابعه وزارت در این استان و اپراتورهای ارتباطی تا عادی شدن وضعیت استان در حال آماده باش هستند.

مجید حقی معاون امور پستی ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی که به استان خوزستان سفر کرده است با بیان اینکه علیرغم اینکه گمان می رفت که استان خوزستان همچون دیگر استان های سیل زده دچار بحران ارتباطات باشد، ولی خوشبختانه تا الان مشکل حاد و بحرانی در این استان وجود ندارد، از زحمات و تلاش های همکاران حوزه ارتباطات قدردانی کرد.

وی افزود: سیل اخیر می تواند باعث ثبت تجربیات و احصاء اطلاعات شود تا بتوانیم در بحران های آینده، مدیریت بهتری داشته باشیم.

در پایان مقرر شد برای برقراری پوشش ارتباطی در محل اسکان سیل زدگان، با اعلام آخرین اطلاعات محل اردوگاه های سیل زدگان توسط جمعیت هلال احمر، ضمن نصب تلفن همگانی رایگان، نسبت به توزیع سیم کارت های رایگان اقدام شود. همچنین برای توزیع مناسب مناسب سیم کارت ها در محل اردوگاه های سیل زدگان نسبت به اختصاص سیم کارت های بیشتر ارایه درخواست شود.

در این جلسات علی صالح نساج مدیرکل ICT استان خوزستان و رئیس کارگروه تخصصی ارتباطات و فناوری اطلاعات در مدیریت بحران، دکتر درخشان رئیسEOCجمعیت هلال احمرکشور، مدیران تابعه وزارت در استان و نمایندگان اپراتورهای ارتباطی نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1002607

وب گردی

وب گردی