ابتلای ۴۰ هزار ایرانی  به بیماری‌های التهابی روده

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت با بیان اینکه بیش از ۴۰ هزار نفر در ایران مبتلا به بیماری‌های التهابی روده هستند، گفت: در مرحله اول شیوع این بیماری در دو استان گیلان و مازندران بالاتر بود.

به گزارش ایسکانیوز، رضا ملک زاده در آیین افتتاحیه کنگره سراسری " بیماری‌های التهابی روده " در رشت، با اشاره به علایم بیماری‌های التهابی روده گفت: اسهال مزمن که اغلب خونی و بلغمی است و بیش از شش ماه طول می کشد، از علایم ابتلا به این بیماری است.

وی علت بیماری‌های التهابی روده را یک بی نظمی در سیستم روده عنوان کرد و گفت: این بیماری بیشتر در دوره جوانی دیده می‌شود و خوشبختانه قابل علاج است.

رییس انجمن متخصصان گوارش و کبد ایران با بیان اینکه با تشخیص درست و به موقع و مصرف کامل داروهای تجویز شده، بیماران مبتلا به مشکلات التهابی روده مداوا می‌شوند، تصریح کرد: این بیماری‌ها در طی سی سال اخیر شیوع پیدا کرده است و بیش از ۴۰ هزار نفر در ایران به این بیماری مبتلا هستند. در مرحله اول شیوع این بیماری در دو استان گیلان و مازندران بالاتر بود.

وی تاکید کرد: اگر این بیماری‌ها به درستی تشخیص داده نشده و مداوا نشود، منجر به ناتوانی بیمار می‌شود و در نهایت سلامتی فرد را به خطر می‌اندازد.

ملک زاده با اشاره به اینکه این بیماری‌ها با وجود اینکه مادام‌العمر هستند، اما باید به طور کامل درمان شوند، تصریح کرد: تشخیص دقیق و مداوای کامل، اساس درمان این بیماری است که باید مد نظر قرار گیرد.

معاون تحقیقات وزیر بهداشت با بیان اینکه مبتلایان به این بیماری باید تا پایان عمر دارو مصرف کنند، افزود: خوشبختانه در ایران، داروهای موثر بر این بیماری تحت پوشش بیمه و بسیار ارزان در دسترس است.

ملک زاده با بیان اینکه بیماری‌های التهابی روده پدیده جدیدی محسوب می‌شوند، گفت: ممکن است برخی از پزشکانی که در گذشته فارغ‌التحصیل شده‌اند، راجع به این بیماری اطلاعات دقیقی نداشته باشند، از این رو تحقیقات در مورد بیماری‌های التهابی روده یا IBD به سرعت در حال پیشرفت است.

وی هدف برگزاری کنگره دو روزه بیماری‌های التهابی روده را آشنایی پزشکان و متخصصان داخلی با این بیماری‌ها و آشنایی با جدیدترین روش‌های درمانی عنوان کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1002625

وب گردی

وب گردی