ارائه خدمات رایگان ۷۴ مهدکودک سیار در استان های  سیل‌زده

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از راه‌اندازی ۷۴ مهد کودک موقت و سیار در ۳ استان سیل‌زده لرستان، خوزستان و گلستان خبر داد و گفت: خدماتی که در این مهدها اعم از توزیع یک وعده غذای گرم و خدمات آموزشی ارائه می‌شود، رایگان است.

به گزارش ایسکانیوز، حبیب‌الله مسعودی فرید با اشاره به آغاز پویش مهرورزی با هدف مشارکت کودکان در مهدهای کودک در حوزه مسئولیت اجتماعی گفت: این پویش با همکاری سازمان بهزیستی استان تهران و کانون مهدها در پایتخت آغاز به‌کار کرد.

وی افزود: سازمان بهزیستی در این پویش بنا دارد حس مسئولیت اجتماعی و مشارکت کودکان را در موضوعات مختلف تقویت کند که در همین زمینه در مراحل بعدی این پویش در سایر استان‌ها نیز آغاز خواهد شد.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اقدامات سازمان بهزیستی برای حمایت از کودکان در مناطق سیل‌زده گفت: سازمان بهزیستی از همان ابتدا اقداماتی را در حوزه‌های مختلف از جمله توانبخشی اجتماعی انجام داده است و در فاز نخست، مراکزی که در 3 استان سیل‌زده لرستان، خوزستان و گلستان در معرض خطر بودند را به مکان‌های مناسب و در سایر شهرهای همان استان‌ها منتقل کرد.

مسعودی فرید یادآور شد: هم‌اکنون 74 مهد کودک سیار و موقت در سه استان خوزستان، لرستان و گلستان توسط مربیان مهدهای کودک همچنین کانون مهد هر استان راه‌اندازی شده است به طوریکه برای حضور کودکان در این مهدها هیچ هزینه‌ای را از خانواده‌ها دریافت نمی‌کنیم.

وی تصریح کرد: خدماتی که در مهدهای کودک در این استان‌ها ارائه می‌شود به‌صورت رایگان است حتی توزیع وعده غذای گرم همچنین اسباب‌بازی که به کودکان داده می‌شود به‌صورت رایگان در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: خدمات این سازمان در استان‌های سیل‌زده تا عادی شدن شرایط ادامه پیدا خواهد کرد ضمن اینکه تمهیداتی نیز برای خانواده‌های آسیب‌دیده پیش‌بینی شده است.

مسعودی فرید همچنین در ارتباط با حمایت سازمان بهزیستی از کودکان سیل‌زده در مناطق 3 استان خوزستان، گلستان و لرستان گفت: بر اساس آخرین آمار، هنوز کودکی به سازمان بهزیستی این 3 استان معرفی نشده است اما در هر صورت، سازمان بهزیستی آمادگی ارائه خدمات به آسیب‌زدگان را دارد.

تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1002647

وب گردی

وب گردی