کشف شکاف امنیتی دیگری در فیسبوک

طبق اخبار منتشره، رمز عبور کاربران اینستاگرام بدون رمزنگاری توسط شرکت فیسبوک، ذخیره شده بود که این امر موجبات دسترسی کارمندان فیسبوک به پسورد میلیون ها کاربر اینستاگرام را فراهم آورده است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، بر اساس اخبار منتشر شده ، شبکه اجتماعی فیس بوک، اطلاعات رمزی و کلمه عبور میلیون ها کاربر برنامه اینستاگرام را که متعلق به این شرکت می باشد، بدون رمزگذاری کردن ذخیره می کند.

بر اساس خبر منتشر شده در سایت اخبار تکنولوژیکی « The Verge »، اطلاعات کلمه عبور کاربران اینستاگرام که باید با رمزگذاری ذخیره گردد، به شکل متن عادی و به طوری که از سوی بیش از 20 هزار کارمند این شرکت قابل دستیابی است، ذخیره می شود.

این شرکت در زمان افشای خبر اعلام کرده بود پسورد چند هزار نفر از کاربران این شبکه اجتماعی فاش شده است. اما روز گذشته مشخص شد تعداد پسوردهای فاش شده بسیار فراتر و در حد چند میلیون کاربر است.

فیسبوک خبر افشای پسورد کاربران اینستاگرام را طی یک پست وبلاگی در ماه مارس فاش کرد اما روز گذشته این پست را آپدیت کرد.

به‌هرحال پسوردهای فیسبوک و اینستاگرام که باید به طور رمزگذاری شده، نگهداری شود برای کارکنان شرکت قابل رصد بوده است.

از سوی دیگر ماه گذشته کمبود امنیت در حساب های اینستاگرام نیز مورد بحث بود و فیس بوک با قبول این موضوع، اعلام کرد که تعداد کارمندانی که به این حساب ها دسترسی دارند، به 10 هزار تن محدود شده است.

بر اساس آخرین بیانیه از سوی فیس بوک، اعلام شد که میلیون ها کاربر اینستاگرام تحت تاثیر این مشکل امنیتی قرار دارند.

سخنگوی فیسبوک در این باره گفت: این مشکل تا به حال به طور گسترده گزارش شده است اما می‌خواهیم به طور شفاف اعلام کنیم پسوردهای بیشتری به این شیوه ذخیره شده‌اند. البته هیچ نشانی از سوء استفاده از این پسوردها وجود ندارد.

در این بیانیه همچنین اعلام شد که اطلاعات رمزی صدها میلیون کاربر فیس بوک نیز بدون رمزگذاری ذخیره می شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1002654

وب گردی

وب گردی