ضوابط میهمانی و انتقال دانشجویان اعلام شد

سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، ضوابط و شرایط میهمانی و انتقال دانشجویان دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی دولتی و غیردولتی را اعلام کرد.

به گزارش ایسکانیوز از سازمان امور دانشجویان، فرآیند میهمانی و انتقال دانشجویان دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی دولتی و غیردولتی از اول اردیبهشت ماه در سامانه https://portal.saorg.ir آغاز می شود.
براساس اعلام سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، این انتقال و میهمانی تنها برای دانشجویانی سال تحصیلی جاری انجام می شود.
دانشگاه های مبدأ (محل تحصیل فعلی دانشجو) موظف هستند درخواست دانشجو را ظرف 45 روز بررسی کرده و در صورت داشتن شرایط از ابتدای خردادماه تا 15 تیر ماه نظر خود را در سامانه اعلام و در صورت موافقت، ریز نمرات دانشجو به دانشگاه مقصد ارسال شود.
دانشگاه های مقصد موظف هستند حداکثر تا پایان مرداد ماه نسبت به بررسی تقاضاها اقدام و از طریق سامانه یاد شده اعلام کنند.

دانشجو باید با اطلاع کامل از شرایط آیین نامه میهمانی و انتقال، درخواست خود را مبنی بر نوع آن (دو نیمسال میهمانی، تمدید میهمانی، میهمان دائم و انتقال) در سامانه سجاد سازمان امور دانشجویان در موعد اعلام شده (اول اردیبهشت لغایت سی و یک اردیبهشت) ثبت نام کند.
این دانشجویان با اطلاع کامل از شرایط و ضوابط دانشگاه مقصد، رشته و مقطع تحصیلی، وضعیت دوره مورد تقاضا در دانشگاه مقصد، نسبت به انتخاب دانشگاه یا موسسه مقصد اقدام و مستندات خود را ثبت می کنند.
این متقاضیان جهت ثبت درخواست ابتدا باید در سامانه سجاد ثبت نام کرده و پس از دریافت نام کاربری و رمز عبور از قسمت خدمات سازمان، درخواست میهمانی و انتقال خود را ارائه دهند.
متقاضی میهمانی و انتقال، مسئول صحت اطلاعات ارائه شده در خصوص شرایط خاص خود است و در صورت عدم احراز هر یک از اطلاعات ارائه شده، تقاضا از وضعیت بررسی خارج می شود.
دانشجویان متقاضی انتقال توام با تغییر رشته هم از طریق سامانه سجاد می توانند درخواست خود را ارسال کنند.
به گزارش ایرنا، فرآیند میهمانی و انتقال دانشجویان دانشگاه های کشور تنها یک بار در طول سال تحصیلی انجام می شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1002661

وب گردی

وب گردی