ارائه خدمات مشاوره به دانشجویان متاهل/ 33 درصد از دلایل طلاق، دخالت خانواده‌هاست

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک با اشاره به لزوم اهمیت مشاوره برای کاهش طلاق گفت: مرکز مشاوره این واحد دانشگاهی به دانشجویان مزدوج واحد خود خدمات مشاوره ای ارائه خواهد کرد. 

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک، پیمان عین القضاتی در مراسم جشن ازدواج دانشجویی که به همت دفتر نهاد رهبری این واحد دانشگاهی برگزار شد، با اشاره به روند رو به رشد آسیب های اجتماعی و معضلات فرهنگی در جامعه گفت: ازدواج، مقوله رسیدن دو فرد به یکدیگر نیست، بلکه رسیدن و پیوند دو خانواده به یکدیگر است که متاسفانه اکثر زوج های جوان و خانواده آنها به این مسئله توجه نداشته و همین امر باعث شده در شهری همچون اراک بر اساس آمار رسمی 33 درصد از دلایل طلاق، دخالت خانواده ها باشد.

وی تاکید کرد: آنچه از آمارها حاکی است باید در مدیریت ارتباط خانواده ها مدیریت صحیحی صورت گیرد، علاوه بر آن والدین باید به این نکته توجه داشته باشند که اگر فرزندشان قصد ازدواج دارد، باید زمینه استقلال آن فراهم شود. منظور از استقلال، استقلال مالی نیست بلکه استقلال در تمامی زمینه هاست و هیچ کدام از والدین اجازه هیچ‌گونه دخالت در زندگی مشترک فرزند خود را نداشته و به جای دخالت می توانند مشاوره دهند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک ادامه داد: دوران جدید برای زوج های جوان، دوران پیچیده ای است و یک زوج جوان نمی تواند به تنهایی مسائل خود را حل کند، بلکه پیشنهاد می شود از شروع یا حتی قبل از آغاز زندگی مشترک، یک مشاور را همراه خود داشته باشند.

عین القضاتی تصریح کرد: با توجه به اینکه مشاوره در ازدواج موفق زندگی جوانان به‌ویژه دانشجویان نقش به سزایی دارد، مرکز مشاوره این واحد دانشگاهی برای دانشجویان متاهل واحد اراک خدمات مشاوره ای ارائه خواهد داد.

عین القضاتی در پایان بیان کرد: دوران جدید و فصل زندگی مشترک جدید با رقابت اطرافیان آغاز نشود. یکی از عوامل مهم طلاق، رقابت و چشم هم چشمی است.

خبرنگار: صفر حسن زاده

انتهای پیام/

کد خبر: 1002694

وب گردی

وب گردی