دانشگاه صنعتی شریف میزبان 5 هزار دانش آموز در پانزدهمین جشنواره لکوکاپ شریف

دانشگاه صنعتی شریف میزبان پانزدهمین جشنواره خلاقیت های علمی پژوهشی لکوکاپ شریف با حضور 5000 دانش آموز از سراسر کشور است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه شریف، پانزدهمین جشنواره خلاقیت های علمی پژوهشی لکوکاپ در دانشگاه صنعتی شریف، صبح روز جمعه سی ام فروردین ماه سال جاری(هم اکنون) در سالن تربیت بدنی استاد جباری در حال برگزاری است .
گفتنی است: این رقابت به منظور ارتقاء توانمندی و کشف استعدادهای دانش آموزان 6 تا 18 سال در بیش از 18 رشته متفاوت و با حضور بیش از 5000 دانش آموز منتخب از 300 شهر برگزار می گردد.
از جمله رشته های مهم این جشنواره می توان به رشته های متنوعی از قبیل لکوروبو (روباتیک)، لکومس (محاسبات ذهنی و چرتکه ای )، لکوکیدز (مهندسی خلاقیت)، لکوکیو (مزرعه فکر)، لکولب (علم آزمایشگاه)، لکوپل(پل ماکارونی)، لکوفلای (هوافضا)، لکوتری دی (طراحی سه بعدی)، لکودومینو (دومینو)، لکوکمیکار (ماشین سوخت شیمیایی)، لکومجیک (مدارهای الکترونیکی)، لکوسام (سرعت انتقال محاسبات)، لکو چایلد (رباتیک و الگوریتم نویسی)، لکو نانو (نانو فناوری)، لکوبیو (جراحی و تشریح جانوری )، سازه های خلاق، لکومکا (مکاسیستم) و ..اشاره کرد.
لکوکاپ به عنوان بزرگترین رویداد دانش آموزی خاورمیانه و بزرگترین فستیوال دانش آموزی کشور است که با هدف کسب مهارت، پرورش خلاقیت و کارآفرینی برگزار می شود.
شایان ذکر است: این رویداد بزرگ ملی با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، کمیسیون ملی یونسکو-ایران، موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان و دیگر موسسات فرهنگی آموزشی و به منظور شناسایی، رشد و توسعه استعدادها در زمینه های مختلف علمی و عاملی برای کارآفرینی و توانمندی اقتصادی کشور خواهد بود و موجبات رشد و ارتقاء تخصص گرایی، کارآفرینی، استعدادیابی و استعدادپروری را فراهم می آورد.
گفتنی است: برترین های امسال جشنواره ی لکوکاپ شریف به مسابقات جهانی لکوکاپ 2020 کشور ترکیه اعزام خواهند شد.

کد خبر: 1002720

وب گردی

وب گردی