آمریکا با رسانه‌های قوی، افکار عمومی را به نفع خود تغییر می‌دهد

مجری پرس تی وی گفت: آمریکا با رسانه های خبری قوی، افکار عمومی مردم حتی در کشورهای دیگر را به نفع خود تغییر می دهد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، سی امین دوره همایش سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با عنوان «جوان پیشرو در مسیر تمدن سازی» در سالن همایش های هتل فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

مرضیه هاشمی، مجری پرس تی وی در این نشست ضمن تبریک اعیاد شعبانیه گفت: زمانی که من در آمریکا دستگیر شدم، پی بردم که بین قوانین مصوبه در آمریکا و واقعیت، تفاوت هایی وجود دارد چرا که شهروند آمریکا بودم اما برخلاف قانون دستگیر شدم، به دلیل اینکه خواهان آزادی بیان بودم.

وی تصریح کرد: مسلمانان در آمریکا در مکان های خاص باید نماز بخوانند اما در جاهای دیگر خلاف است و اگر در مواد خاص مانند ظلم به مردم حرف بزنی یا گروه حمایتی تشکیل بدهی، دستگیرت می کنند. زمانی که فهمیدند با ایران در ارتباط هستم، بیشتر به من بی احترامی و بی حرمتی کردند و در نهایت من را بی حجاب کردند که برخلاف قانون آمریکا بود.

هاشمی اضافه کرد: مسلمانان در جهان و در کشورهای جهان اول که ادعای حقوق بشر دارند، مورد ظلم و ستم قرار می‌گیرند، در حالی که در ایران، ادیان مختلف در سلامتی و آزادی کامل زندگی می کنند و از حقوق شهروندی برخوردار هستند.

وی ابراز کرد: آمریکا در رسانه و تبلیغات بسیار قوی است، برای همین برخلاف چهره‌اش، در جهان خود را حامی حقوق بشر معرفی می کند؛ این موضوع، نقش رسانه و سواد رسانه در جهان کنونی را نشان می دهد.

هاشمی با اشاره به زندانی‌های سیاسی در آمریکا گفت: آمریکا مدعی است که زندانی سیاسی در آمریکا وجود ندارد که دروغ محض است؛ چرا که ما می دانیم چه افرادی با چه مشخصاتی سال هاست در آمریکا زندانی هستند.

این فعال رسانه ای پیرامون فعالیت‌های بین المللی رسانه ای ایران بیان کرد: پرس تی وی ایران در جهان فیلتر می شود که برخلاف قوانین آزادی بیان در جهان است. آمریکا به ایران اجازه نمی دهد که در جهان، صدای مظلومان را رسانه ای کند.

وی تاکید کرد: متاسفانه آمریکا افکار عمومی جهان را به واسطه رسانه تحت کنترل داشته و روی ایران هم حساسیت بالایی دارد؛ زیرا ایران را مانع اهداف تجاری و سیاسی خود در منطقه و جهان اسلام می داند.

هاشمی با بیان اینکه تعداد زیادی شبکه خبری به زبان فارسی در جهان وجود دارد، گفت: وجود هجمه خبری علیه جمهوری اسلامی نشان می دهد که از ایران و اسلام می ترسند. رسانه ها علیه ایران سیاه نمایی کردند، به صورتی که برخی جوانان ایرانی را مساوی با تروریسم می دانند.

مجری پرس تی وی گفت: آمریکا می گوید ایران حق ندارد از منطقه یا در واقع خود دفاع کند، برای همین ایران را متهم به دخالت در امور کشورهای همسایه می کند. در حالی که ایران پرچمدار دفاع از مظلومان و جنگ با تروریسم است و این اتفاق با هماهنگی دولت های کشور های مذکور است.

وی خاطرنشان کرد: رسانه ها و افکار عمومی آمریکا، اخبار ایران را در جهت منفی دستکاری می کنند که خود نقض آزادی بیان است و طبیعی است شهروندان آمریکایی که پایگاه تحلیلی ندارند، در مورد ایران دید مثبت نداشته باشند زیرا ۴۰ سال است افکار مردم آمریکا و جهان را دستکاری می کنند.

هاشمی تاکید کرد: آمریکا به واسطه تحریم ها حتی اجازه کمک رسانی به مردم سیل زده را نداده است اما به مردم خود گفته، ایران این پول را برای کمک به تروریسم خرج می کند، نه برای کمک به سیل زدگان. آمریکا با رسانه های خبری قوی، افکار عمومی مردم حتی در کشورهای دیگر را به نفع خود تغییر می دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1002733

وب گردی

وب گردی