سهم دانشگاه‌ها در وسعت‌بخشی فرهنگی به جامعه/ فعالیت اجتماعی عامل گشایش‌ ذهنی دانشجویان

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: وسعت‌بخشی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه در جامعه، شامل فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی این نهاد علمی و محصولات علمی-فرهنگی آن است که در قالب کتب، مقالات و پژوهش در رسانه‌ها منتشر می‌شود.

غلامرضا غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز،‌ با اشاره به سهم دانشگاه‌ها در وسعت بخشی فرهنگی و اجتماعی جامعه گفت: بخشی از وسعت‌بخشی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه در جامعه، مربوط به فعالیت‌های درونی این نهاد علمی علی‌الخصوص فعالیت‌های فرهنگی آن می‌شود.

وی ادامه داد: همان‌طور که می‌دانید فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه از تنوع بالایی برخوردار است،‌ این فعالیت‌ها دانشجویان را در معرض نقطه نظرات و رویکردهای مختلف قرار می‌دهد. آشنایی با این رویکردها و نقطه نظرات موجب وسعت نظر و گشایش‌های ذهنی و فکری بیشتر در دانشجویان خواهد شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اظهار کرد: همان طور که می دانید محصولاتی که در حوزه علمی-فرهنگی در دانشگاه تولید می‌شود، متنوع هستند و از جمله می توان به منابع و کتبی که توسط دانشگاه‌ها تولید می شود اشاره کرد که در رسانه‌ها و جراید منعکس می‌شود. طبیعتا این محصولات می توانند در امر وسعت بخشی فرهنگی دانشگاه در جامعه تاثیر‌گذار باشند.

غفاری تاکید کرد: تمامی مواردی که پیش‌تر به آن اشاره شد می تواند در تنویر و وسعت‌بخشی فکری آحاد جامعه موثر واقع شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1002778

وب گردی

وب گردی