دانشگاه آزاد اسلامی بیش از 10هزار دانشجوی خارجی دارد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در حال حاضر بیش از ۱۰ هزار دانشجوی خارجی دارد و در ۶ماه گذشته ۱۲۰۰ نفر پذیرش دانشجوی خارجی داشته‌است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه امضای تفاهم نامه همکاری آموزشی، پژوهشی و فرهنگی بین جامعه المصطفی العالمیه و دانشگاه آزاد اسلامی که عصر امروز با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر علی عباسی رئیس جامعه المصطفی العالمیه برگزار شد، گفت: میلاد باسعادت امام زمان (عج) را تبریک می‌‎گویم و خدا را شاکریم که این جلسه در شب نیمه شعبان برگزار می‌‎شود.

وی ادامه داد: جامعه المصطفی العالمیه یک نهاد علمی شبکه‌ای است که مربوط به علم سنتی ایران و دینی می‌‎شود و با دارا بودن شبکه بین المللی، دانشجویان خارجی زیادی دارد. دانشگاه آزاد اسلامی نیز یک شبکه دانشگاهی اجتماعی است که اکنون بنا داریم این شبکه دانشگاهی را در کشورهای منطقه نیز گسترش دهیم.

دکتر طهرانچی با اشاره به تغییر ساختار دانشگاه آزاد اسلامی در دوره جدید، خاطرنشان کرد: در رویکرد جدید ستاد دانشگاه به علم، معاونت‌های تخصصی «علوم انسانی و هنر»، «علوم، مهندسی و کشاورزی»، «تحقیقات، فناوری و نوآوری»، «علوم پزشکی» و «آموزش‌‌های عمومی و مهارتی» ایجاد شده است و امیدواریم این نشست‌ها و تفاهم‌نامه‌ها منجر به فعالیت‌های مشترک و هم‌افزا شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه این دانشگاه در حوزه بین الملل رشد خوبی داشته است، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در حال حاضر بیش از 10هزار دانشجوی خارجی دارد و در شش ماه گذشته 1200 نفر پذیرش دانشجوی خارجی داشته‌ایم. با توجه به دارا بودن مجموعه یک میلیون و 200هزار دانشجویی، سعی داریم با فراهم کردن زیرساخت‌ها، تعداد دانشجویان خارجی را افزایش دهیم. سیاست ما در جذب دانشجویان خارجی مدل‌های انسجام‌یافته است،

دکتر طهرانچی در پایان اظهار امیدواری کرد که امضای تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه آزاد اسلامی و جامعه المصطفی العالمیه بتواند به تحقق برنامه‌های این دو مجموعه منجر شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1002805

وب گردی

وب گردی