حضور دوباره جلیقه زردها در خیابان های پاریس

معترضان جنبش موسوم به «جلیقه‌زردها» برای بیست و سومین هفته متوالی و برای اعتراض به سیاست‌های دولت به خیابان آمدند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، هزاران تن از جلیقه‌زردها در پاریس به خیابان آمدند تا همچون معترضان در شهرهای دیگر با رئیس جمهوری، «امانوئل ماکرون» بر سر خواسته‌های خود «اتمام حجت» کنند.

تظاهرکنندگان در حالی که همچون هفته‌های پیش از راهپیمایی در خیابان شانزه‌لیزه منع شده بودند، از اطراف کلیسای آسیب‌دیده نوتردام نیز دور نگه داشته شدند.

بخشی از اعتراض امروز جلیقه‌زردهای فرانسوی به استفاده میلیاردرها و شرکت‌های ثروتمند از موقعیت آتش‌سوزی در کلیسای جامع نوتردام بود. از فردای آتش‌سوزی نوتردام موجی از انتقادهای ضد دولتی به دلیل افزایش معافیت مالیاتی برای کمک‌کنندگان به بازسازی این کلیسا در سراسر فرانسه به وجود آمد. معترضان می‌گویند در حالی که خواسته اصلی آنها کاهش مالیات و افزایش قدرت خرید برای اقشار کم‌درآمد و متوسط است، دولت باز هم به فکر پولدارترین افراد جامعه است.

مجموع نیروهای پلیس ضد شورش که برای روز مقابله با تظاهرات روز شنبه جلیقه‌زردها گسیل شده‌اند به ۶۰ هزار نفر رسید که عمده آنها در پاریس، تولوز، مونپلیه و بوردو مستقر شده‌ بودند.

شمار معترضان در پاریس به ۶ هزار و ۷۰۰ نفر رسید. با آن که آمار راهپیمایان در پاریس اندکی بیشتر از هفته پیش بود، اما آمار کلی آنها در کل کشور با افتی بسیار شدید از ۳۱ هزار نفر در هفته گذشته به حدود ۱۰ هزار نفر در روز جاری رسید.

انتهای پیام /

کد خبر: 1002812

وب گردی

وب گردی