قدس و ملت فلسطین مورد حمایت همه جانبه ایران است

'امیر خجسته' رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و فلسطین تاکید کرد ، قدس شریف و ملت مظلوم فلسطین مورد حمایت همه جانبه ماست و با تمام توان از آنان دفاع خواهیم کرد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، وی که به دمشق سفر کرده است در دیدار با مسوولان گروه های فلسطینی مستقر در سوریه این مطلب را بیان کرد.
رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و فلسطین ضمن تاکید بر مواضع جمهوری اسلامی از ملت فلسطین و محور مقاومت گفت که ما در این راه تاکنون هزینه های سنگینی نیز پرداخت کرده ایم.
خجسته تاکید کرد، فشارهای کنونی امریکا و رژیم صهیونیستی و گروه های تروریستی به واسطه حمایت ایران از ملت فلسطین است.
وی با اشاره به این که تنها راه مقاومت در مرحله اول وحدت و یکپارچگی است، افزود: همانطور که وحدت در لبنان باعث پیروزی گروه های این کشور و تشکیل دولت و مجلس شد، توقع ما از گروه های فلسطینی نیز وحدت ، یکپارچگی و انسجام در مسیر مبارزه با رژیم صهیونیستی است.
رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و فلسطین با تاکید بر این که هدف این گروه ها باید آزادی قدس شریف و بازگشت مردم فلسطین به سرزمین خود باشد ، گفت: محورهای مقاومت در سراسر منطقه شکل گرفته به لطف خداوند پیروزی نزدیک است.
خجسته خاطرنشان کرد: امروز امریکا و تمام ایادی استکبار به بن بست رسیده و ما شاهد شکست های پی در پی آنان در اجرای توطئه های جدید مانند معامله قرن ، تعیین قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و تروریست خواندن سپاه پاسداران هستیم.
وی تاکید کرد، امروز هسته های مختلف مقاومت در افغانستان،سوریه ،لبنان، یمن و فلسطین با قدرتی بیشتر شکل گرفته و به خواست الهی پیروزی نزدیک است.
نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران و مجلس شورای اسلامی برای حمایت از ملت فلسطین همایش ها و کنفرانس های مختلفی را برای هم افزایی و ایجاد همبستگی بیشتر برگزار کرده و این روند تا پیروزی نهایی ادامه خواهد داشت.
مسوولان گروه های فلسطینی نیز در این دیدار از حمایت های و کمک های جمهوری اسلامی ایران تشکر و قدردانی و اعلام کردند:جمهوری اسلامی ایران همواره از فلسطین حمایت کرده و در این پشتیبانی صادق است.
آنان افزودند: ایران برخلاف کشورهای غربی بر حمایت خود از فلسطین ثابت قدم بوده است. انقلاب اسلامی با شعار دفاع از مظلوم و حفظ ارزش های انسانی تشکیل شد و در عمل هم به این وعده عمل کرده و این روند ادامه دارد.
آنان افزودند: ما قدردان حمایت های ایران هستیم که برخلاف دول عربی چون امارات ، مصر و عربستان سعودی که دست دوستی به سمت رژیم صهیونیستی دراز می کنند و به مردم فلسطین پشت کرده اند.
مسوولان گروه های فلسطینی با اعلام مراتب تسلیت مردم کرانه باختری و غزه به خاطر جان باختن شماری از ایرانیان در حادثه سیل ، قراردادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست گروه های تروریستی را بشدت محکوم کردند.
آنان افزودند: امریکا با هم‌ پیمانان خود تروریست های تکفیری را بوجود آوردند و ضمن پشتیبانی از آنان انواع سلاح ها را در اختیار آنان قرار دادند و باید گفت که تروریست اصلی خود امریکا و همپیمانان این کشور هستند.
مسوولان گروه های فلسطینی مستقر در دمشق تاکید کردند که از تمامی حمایت های جمهوری اسلامی ایران و کمک های آن در مبارزه با رژیم صهیونیستی به گروه های تروریستی کمال تشکر و قدردانی را داریم.
آنان خاطرنشان کردند که تاریخ ثبت خواهد کمک های جمهوری اسلامی ایران را به مردم فلسطین در زمانی که کشورهای عربی هیچگونه حمایتی نداشتند و این در اذهان ملت فلسطین نقش بسته است.
مسوولان این گروه ها یادآوری کردند ، جمعه آخر ماه رمضان و روز جهانی قدس در پیش است همانگونه که امام راحل (ره) آن را بنیان گذاشت و فرصت خوبی است برای مقابله با توطئه های امریکا و روشنگری کنیم که جهان اسلام در مقابل این خطر بزرگ بایستد.
به گفته آنان ، مردم فلسطین هرگز در برابر رژیم صهیونیستی تسلیم نخواهد شد و مسیر مبارزه را ادامه خواهد داد.
این مسوولان در پایان خاطرنشان کردند که ملاقات با مقام های ایرانی همواره امید را در دل های ما زنده می کند و روحیه مقاومت را در ما افزایش می دهد و این همه با وجود همه بی مهری های برخی دول عربی منطقه است و جا دارد تا از تمام تلاش های جمهوری اسلامی ایران در جهت تقویت روحیه ملت فلسطین و کمکهای آنها تشکر و قدردانی کنیم.
هیات پارلمانی ایران جمعه شب وارد دمشق شد و از سوی راغب الحسین نایب رئیس گروه دوستی پارلمانی سوریه و ایران و جمعی از نمایندگان مجلس سوریه مورد استقبال قرار گرفت.
هیات پارلمانی ایران در مدت سه روز اقامت در سوریه با اعضای گروه دوستی پارلمانی سوریه و ایران و اعضای کمیته امور عربی و خارجی مجلس سوریه دیدار و گفت وگو کرد.
دیدار با فیصل مقداد جانشین وزیر خارجه سوریه آخرین برنامه هیات پارلمانی در روز یکشنبه و قبل از ترک سوریه بود.
ریاست این هیات را که متشکل از چهار نماینده مجلس هستند، خجسته نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی و عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و سوریه برعهده دارد.
حسن لطفی و حمید رضا حاجی بابایی نمایندگان مردم همدان و احمد صفری نماینده مردم کرمانشاه سه عضو دیگر هیات پارلمانی در سفر به سوریه هستند.
این هیات پیش از این روزهای پنجشنبه و جمعه در بیروت با شماری از مقام های لبنانی و گروه های فلسطینی دیدار و در خصوص راه های توسعه روابط گفت وگو کرده بود.

ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1002845

وب گردی

وب گردی