احتمال پیروزی کمدین اوکراینی افزایش یافت

نظرسنجی از کسانی که روز یکشنبه پای صندوق‌های رای رفتند تا رئیس جمهوری جدید اوکراین را انتخاب کنند نشان می‌دهد «ولادیمیر زیلنسکی» کمدین، پیروز دور دوم انتخابات است.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، هر چند نتایج قطعی انتخابات اعلام نشده است اما «پترو پروشنکو»، دیگر نامزد دور دوم انتخابات شکست خود را پذیرفته است.

پیش‌بینی‌ها و نظرسنجی‌ها پیشین حکایت از این داشت که بیشتر رأی‌دهندگان اوکراینی از وضعیت موجود در کشور به تنگ آمده و به احتمال زیاد ولادیمیر زیلنسکی را برمی‌گزینند.

این نامزد تا پیش از این مجری و بازیگر کمدی بوده و هیچ گونه پیشینه فعالیت یا مدیریت سیاسی نداشته است. او که در یک سریال تلویزیونی نقش رئیس جمهوری را بازی کرده، اکنون در عالم واقعیت این سمت را از آن خود می کند.

برابر نتایج آخرین نظرسنجی که مؤسسه «کیس» در روز سه شنبه گذشته منتشر کرد، ۷۲ درصد از رأی‌دهندگان اوکراینی گفته‌ بودند که به زیلنسکی رأی می‌دهند و ۲۵ درصد نیز به ادامه ریاست جمهوری پروشنکو ابراز تمایل کرده‌ بودند. این آمار در نظرسنجی هفته پیش ۶۱ درصد برای زیلنسکی و ۲۴ درصد برای پتروشنکو بود.

هر دو نامزد رقیب انتخابات اوکراین در سخنرانی تبلیغاتی روز جمعه خود در ورزشگاه پایتخت، کی‌یف تأکید کردند که کشور را در مسیر دوستی با غرب نگه می‌دارند.

انتهای پیام .

کد خبر: 1002854

وب گردی

وب گردی