ابتکار: یک‌چهارم زنان ایران تحصیلات دانشگاهی دارند

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، گفت: نزدیک به یک‌چهارم زنان ایران تحصیلات دانشگاهی دارند و بیش از نیمی از دانشجویان را زنان و ۲۷ درصد اعضای هیئت علمی را بانوان تشکیل می دهند‌.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی زن و علم (جایزه دکتر مریم میرزاخانی) صبح امروز (دوشنبه 2 اردیبهشت‌ماه 98) در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد.

معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، در این مراسم اظهار کرد: خوشحالم با همکاری وزارت علوم و معاونت زنان ریاست جمهوری موفق به برگزاری دومین جشنواره زن و علم شده‌ایم.

وی ادامه داد: مریم میرزا خانی در هر زوایه ای، یک شخصیت جهانی است و خیلی خوشحالیم که توانسته‌ایم نقش زنان در علم را برای کشور خود و دنیا معرفی کنیم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: ما در‌ چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب، ۴۰ شاخص پیشرفت زنان را براساس آمار استخراج کرده ایم که در میان آن ها علم، قله پیشرفت و در رأس این قله، آموزش عالی قرار داشت. نزدیک به یک‌چهارم زنان ایران تحصیلات دانشگاهی دارند و بیش از نیمی از دانشجویان را زنان و ۲۷ درصد اعضای هیئت علمی را بانوان تشکیل می دهند‌.

وی بیان کرد: رئیس جمهور اعلام کرد که ۳۰ درصد پست های مدیریتی باید از آن بانوان باشد. امیدواریم این مدیریت در حوزه آموزش عالی نیز ایجاد شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1002873

وب گردی

وب گردی