انتخاب‌رشته متقاضیان دکترای دانشگاه آزاد اسلامی 3 اردیبهشت ماه آغاز می شود

انتخاب‌رشته دوره دکترای تخصصی سال 98 دانشگاه آزاد اسلامی برای داوطلبانی که در آزمون سراسری دوره دکترای تخصصی سازمان سنجش آموزش کشور شرکت کرده اند، از سه شنبه 3 اردیبهشت ماه آغاز و تا ساعت 24 روز دوشنبه 16 اردیبهشت ماه ادامه دارد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی، انتخاب رشته دوره دکترای تخصصی سال 98 دانشگاه آزاد اسلامی برای داوطلبانی که در آزمون سراسری دوره دکتری تخصصی سازمان سنجش آموزش کشور شرکت کرده اند، از سه شنبه 3 اردیبهشت ماه آغاز و تا ساعت 24 روز دوشنبه 16 اردیبهشت ماه ادامه دارد.

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته براساس کارنامه صادره از سوی سازمان سنجش آموزش کشور می توانند متناسب با مجموعه امتحانی خود حداکثر تا 8۰ رشته محل را در دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب کنند.

داوطلبان لازم است با مراجعه به سامانه www.azmoon.org دفترچه راهنمای انتخاب رشته را دریافت نمایند. متقاضیان دوره دکترای تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی لازم است پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنما در صورت دایر بودن رشته/ گرایش مورد تقاضای ایشان در دانشگاه آزاد اسلامی از طریق همین سامانه نسبت به خرید کارت اعتباری انتخاب رشته اقدام نمایند.

داوطلبان به منظور ورود به سامانه انتخاب رشته لازم است اطلاعات کارت اعتباری خریداری شده را به همراه شناسه انتخاب رشته مندرج در ذیل کارنامه صادره از سوی سازمان سنجش آموزش کشور در اختیار داشته باشند.

زمان ثبت نام دوره دکترای تخصصی بدون آزمون (ویژه استعدادهای درخشان) متعاقباً اعلام خواهد شد.

آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال ۹۸ در دوره‌های روزانه و شبانه دانشگاه‌ها، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی، پردیس‌های خودگردان دانشگاه‌ها جمعه سوم اسفند ۹۷ در ۷ گروه و ۲۴۵ کدرشته امتحانی، ۵۸ شهرستان و ۱۰۴ حوزه امتحانی برگزار شد.

در آزمون ورودی دوره دکتری (Ph.D) نیمه متمرکز سال ۹۸ تعداد ۱۹۶ هزار و ۶۴۹ نفر ثبت نام کردند که از این تعداد، ۱۸ هزار و ۸۵۸ نفر کارت دریافت نکردند و تعداد ۱۷۷ هزار و ۵۷۹ نفر کارت شرکت در آزمون ورودی دوره دکترای نیمه متمرکز سال ۹۸ را دریافت کردند.

در نهایت از تعداد ۱۷۷ هزار و ۵۷۹ نفر که کارت شرکت در آزمون ورودی دوره دکترای نیمه متمرکز سال ۹۸ را دریافت کردند تعداد ۱۶۳ هزار و ۳۲۱ داوطلب در جلسه آزمون حاضر بودند و تعداد ۳۳ هزار و ۳۲۷ نفر غایب بودند.

از تعداد ۱۶۳ هزار و ۳۲۱ داوطلب حاضر در جلسه تعداد ۱۵۰ هزار و ۵۳۵ نفر مجاز به انتخاب رشته شده اند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1002875

وب گردی

وب گردی