تیم والیبال دانشجویان ایران همچنان بلاتکلیف است

مدیرکل تربیت بدنی دانشگاه پیام نور گفت: در تلاش هستیم نماینده هایی در رشته های دو و میدانی و شمشیربازی نیز در یونیورسیاد 2019 داشته باشیم.

عبدالمهدی نصیرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی گروه دانشگاه ایسکانیوز، در خصوص سهم دانشگاه پیام نور از تیم‌های ورزشی حاضر در مسابقات یونیورسیاد 2019 ایتالیا اظهار کرد:به دلیل شرایط ویژه اقتصادی کشور، فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی سعی کرده با کمترین هزینه برای یونیورسیاد آماده شود و خروج ارز از کشور را به کمترین حد ممکن برساند که البته تصمیمی منطقی است.

وی ادامه داد: در نهایت تصمیم بر این شد در 4 رشته ورزشی شامل تکواندو، تیراندازی با تفنگ، تیراندازی با کمان و والیبال به ایتالیا اعزام شویم. به دلیل این‌که دوره قبل برای نخستین بار، قهرمان والیبال مسابقات یونیورسیاد شدیم، نمی توانستیم این رشته را حذف کنیم. تیم والیبال فقط در بخش پسران اعزام می شود و 3 رشته دیگر هر دو بخش پسران و دختران را دربرمی‌گیرد.

مدیرکل تربیت بدنی دانشگاه پیام نور تصریح کرد: دانشگاه پیام نور به عنوان یکی از ارکان اصلی تیم های ملی ورزش دانشگاهی به شمار می رود. ما عضو ستاد یونیورسیاد محسوب می شویم و در برنامه های آنها مشارکت می کنیم. و سعی کرده ایم باری از روی دوش فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی برداریم. همچنین در برگزاری مسابقات انتخابی، قبول میزبانی و برپایی اردوها به فدراسیون کمک کرده ایم.

نصیرزاده خاطرنشان کرد: نمایندگانی از دانشگاه پیام نور در تیم های مختلف ورزشی برای اعزام به یونیورسیاد حضور دارند. در تیم تکواندو بانوان، 5 نماینده از پیام نور حاضر هستند، در تیم تیراندازی با کمان و در والیبال هم نمایندگانی خواهیم داشت. تیم منتخب والیبال که در دوره گذشته یونیورسیاد به قهرمانی رسید، 6 دانشجوی پیام نور را در خود داشت.

وی با اشاره به تلاش برای اضافه کردن دو تیم دیگر به کاروان ایران در یونیورسیاد 2019 ایتالیا، افزود: در تلاش هستیم نماینده هایی در رشته های دو و میدانی و شمشیربازی نیز داشته باشیم. در این دو رشته، قهرمانان جوانان جهان را در اختیار داریم. صحبت هایی انجام داده ایم تا امکان اعزام این ورزشکاران هم فراهم شود. در مجموع در نظر داریم ورزشکارانی که شانس کسب مدال دارند را با موافقت هیأت رئیسه به ایتالیا بفرستیم.

مدیرکل تربیت بدنی دانشگاه پیام نور در خصوص بلاتکلیفی تیم والیبال دانشجویان ایران، مدافع عنوان قهرمانی در فاصله دو ماه مانده به آغاز مسابقات یونیورسیاد 2019، گفت: هنوز زمان داریم تا وضعیت را مشخص کنیم. ما با هدف تکرار عنوان قهرمانی وارد مسابقات می شویم. تعامل خیلی خوبی با فدراسیون والیبال داشته ایم و یک مرحله نیز اردو برگزار کرده ایم. ان‌شاءالله ششم اردیبهشت‌ماه 98، مرحله نخست اردوی آماده‌سازی تیم والیبال برگزار می شود.

نصیرزاده در پایان گفت: تلاش می کنیم وضعیت را هر چه سریع‌تر مشخص کنیم اما می پذیرم که زمان در حال از دست رفتن است چرا که یونیورسیاد برخلاف دوره های گذشته در مرداد و شهریور برگزار نمی شود و از تیرماه آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1002890

وب گردی

وب گردی