برگزاری تورنمنت ورزشی بین‌المللی در دانشگاه ارومیه

تورنمنت بین المللی دانشجویی منطقه ای با حضور تیم هایی از کشور های ایران، آذربایجان، عراق و ترکیه در 4 رشته ورزشی برگزار می گردد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از اداره کل تربیت بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، تورنمنت بین المللی دانشجویی منطقه ای با حضور تیم هایی از کشور های ایران، آذربایجان، عراق و ترکیه از تاریخ 4 لغایت 9 اردیبهشت ماه در 4 رشته ورزشی برگزار می شود.

برگزاری اینگونه جشنواره های ورزشی باعث ایجاد تعامل بین دانشگاه های منطقه و بهره گیری از ظرفیت ها و پتانسیل های موجود، سبب افزایش روحیه و نشاط جوانان و دانشجویان می شود. در این دوره از مسابقات، تیم هایی از کشورهای همسایه مهمان دانشگاه ارومیه و استان بوده که خود این یک فرصت برای نشان دادن ظرفیت های گردشگری استان است.

سه تیم از کشور های عراق، ترکیه و آذربایجان و همچنین تیم هایی از دانشگاه های استان های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی در این مسابقات شرکت خواهند کرد.

این مسابقات در برگشت مسابقات بین المللی آبان ماه سال 97 که در وان ترکیه و با حضور تیم های دانشجویی دانشگاه های مختلف از جمله دانشگاه ارومیه برگزار شد، است که در چهار رشته فوتسال، والیبال، بدمینتون و تنیس روی میز در بخش دانشجویان پسر برگزار می شود.

مدیر تربیت بدنی دانشگاه ارومیه با اشاره به نمونه برگزاری اینگونه جشنواره های منطقه ای بین المللی در دانشگاه های حاشیه دریای خزر گفت: ما نیز سعی خواهیم کرد این مسابقات را تبدیل به یک رویداد بین المللی دانشگاهی کرده تا به صورت دوسالانه و هر بار با میزبانی یک کشور در منطقه برگزار شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1002901

وب گردی

وب گردی