فعالیت دانشگاه آزاد در مناطق سیل‌زده تمام نشده است/ تجهیزات ما به کمک نهادهای دیگر آمد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان گفت: خوشبختانه ظرف یک هفته توانستیم بحث پاکسازی را انجام دهیم. علاوه بر آن در بخش هایی، دستگاه ها، تجهیزات و ماشین‌آلات راه‌سازی ما به کمک سایر نهادها مثل ارتش و سپاه آمد.

سیامک بهاروند رئیس دانشگاه آزاد استان لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره آخرین اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان برای کمک‌رسانی به مناطق سیل‌زده اظهار کرد: ورود دو سامانه بارشی به استان لرستان در تاریخ های 6 و 12 فروردین‌ماه سال 98 منجر به جاری شدن سیل شد و خساراتی را به دنبال داشت.

وی ادامه داد: با توجه به دستور دکتر ولایتی (رئیس هیأت موسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی) و دکتر طهرانچی (رئیس دانشگاه آزاد اسلامی) سریعا اقدام به تشکیل قرارگاه جهادی در شهرستان پلدختر کرده و با بسیج نیروها اعم از بسیج دانشجویی، بسیج کارمندان و بسیج هیئت علمی پای کار ایستادیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان تصریح کرد: حدود 400 نفر نیروی جهادی با تجهیزاتی بالغ بر 20 دستگاه لودر، بولدوزر، گریدر، بیل مکانیکی، بابکت و تراکتور دو بخش از شهر پلدختر را پوشش دادند. مدارس این شهر که آسیب دیده بود و بخش سازمانی‌های پلدختر را به دانشگاه آزاد اسلامی واگذار کردند.

بهاروند خاطرنشان کرد: خوشبختانه ظرف یک هفته توانستیم بحث پاکسازی را انجام دهیم. علاوه بر آن در بخش هایی، دستگاه ها، تجهیزات و ماشین‌آلات راه‌سازی ما به کمک سایر نهادها مثل ارتش و سپاه آمد. الحمدالله با عزم ملی که در مردم ایجاد شد، توانستیم کار پاکسازی و لجن‌زدایی را در شهر پلدختر انجام دهیم.

وی با تأکید بر این‌که کار دانشگاه آزاد اسلامی در مناطق سیل‌زده تمام نشده است، گفت: نیروهای پزشکی، دو درمانگاه سیار و یک اتوبوس دندانپزشکی را به پلدختر اعزام کرده ایم. متخصصانی نیز در قالب نیروهای روانشناس و مددکار اجتماعی در روستاها و مرکز شهرهای پلدختر و معمولان برای تمرکز روی مسائل روانی و عاطفی حضور خواهند داشت تا به مردم آسیب دیده مناطق سیل‌زده کمک کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1002907

وب گردی

وب گردی