نقش تعیین کننده دانشگاه در کنترل بحران و حل مسائل کشور

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه به عنوان یک نظام آموزشی با بهره‌مندی از نیروهای متخصص در علوم مختلف، نقشی تعیین کننده در کنترل بحران‌ها و حل مسائل کشور دارد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره نقش دانشگاه‌‌‌ها در حل مسائل و بحران‌های موجود در کشور، گفت: یکی از ماموریت‌های اصلی دانشگاه در جامعه، گره‌گشایی از مشکلاتی است که در کشور ایجاد می‌شود و به عنوان قوه عاقله که قدرت مشورتی کشور به حساب می‌آیند، نقش اثرگذاری در حل مسائل موجود دارند.

وی افزود: توسعه دانشگاه‌ها منجر به بالارفتن سطح سواد و برخورداری از نیروهای متخصص در بسیاری از امور حیاتی و مورد نیاز کشور شده است که می‌‌توانند مسائل و مشکلات امروز جامعه را حل کنند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی درباره ایفای نقش دانشگاه‌‌ها در کنترل بحران‌های کشور به ویژه سیل اخیر خاطر نشان کرد: دانشگاه به عنوان یک نظام آموزشی با بهره‌مندی از نیروهای متخصص در علوم مختلف، نقشی تعیین کننده در کنترل بحران‌ها و حل مسائل کشور دارد. سیل علاوه بر اینکه یک تهدید طبیعی است؛ اما فرصتی برای حضور و خدمات‌رسانی جوانان و متخصصان کشور را فراهم کرد. دانشگاه آزاد نیز در این راستا، نقشی پررنگ در کمک‌‌رسانی به مردم داشت.

کلانتری یادآور شد: با وجود اینکه وقوع سیل در ایام تعطیلات دانشجویان بود، دانشگاهیان ما در کمک‌رسانی به مردم سیل زده احساس مسئولیت کردند و بیش از 400 نفر از نیروهای جهادی این دانشگاه در کمک‌‌رسانی به مردم سیل‌زده حضور یافتند.

وی خاطر‌نشان کرد: حضور جمع زیادی از طلاب حوزه علمیه که غیر از جنبه‌های خدمات‌رسانی از لحاظ فرهنگی نیز اثر‌گذاری مناسبی در مناطق سیل زده داشتند، نمونه بی‌بدیلی از فعالیت‌های فرهنگی انجام شده در مناطق سیل زده است.

کلانتری تاکید کرد: معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی بعد از وقوع سیل، بخشنامه‌ای مبنی بر تشکیل ستادهای کمک‌‌رسانی در همه واحدها صادر کرد تا کمک‌های دریافتی را به قرارگاه جهادی دانشگاه آزاد ارسال کنند و به این ترتیب، کمک‌‌رسانی به مناطق سیل زده با سرعت انجام شد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی درباره مدیریت فرهنگی دانشگاه در حل مسائل جامعه متذکر شد: مدیریت فرهنگی درون دانشگاه یک ماموریت خاص است؛ اما این موارد می‌توانند در چارچوب دانشگاه نقش‌آفرینی کنند. بدون تردید، زمانی که نقش‌آفرینی در امور فرهنگی به درستی انجام گیرد، محصول این کار به کل جامعه سرایت می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: به تعبیر حضرت امام، سعادت و شقاوت هر جامعه‌‌ای در گروی دانشگاه است که اگر عملکرد خوبی داشته باشد، می‌‌تواند نیروهایی متبحر و وطن‌پرست پرورش دهد و در مسیر تعالی کشور گام‌های بلندی برداشته تا نام ایران بر بلندای جهان طنین‌انداز شود.

گفتنی است، برطبق دستور دکتر طهرانچی ریاست دانشگاه آزاد، به واحدهای دانشگاهی مناطق سیل زده اعلام شده که اگر دانشجویان برای ترم جاری شهریه‌های خود را پرداخت نکرده‌اند یا چکی در دست دانشگاه دارند، از آنها مبلغی دریافت نشود همچنین برای شهریه دانشجویان محصل در دانشگاه آزاد که از مناطق سیل‌زده هستند در ترم‌های بعد نیز تخفیف‌های ویژه در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1002923

وب گردی

وب گردی