دختران دانشجو خسته نشوند

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: دانشجویان دختر نباید از کمبودها و مشکلات خسته شوند و با تلاش و توکل به خدا می توانند آینده روشنی را رقم بزنند.

معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره شاخص های ارتقای جایگاه زنان پس از انقلاب اسلامی، گفت: از جمله مهم ترین این شاخص ها موضوع آموزش است که با نهضت سواد آموزی آغاز شد؛ در طول این چهل سال شاخص سوادآموزی در زنان از 35 درصد به بالای 84 درصد رسیده است.

وی افزود: قبل از انقلاب اسلامی زنان کمتر از 5 درصد دارای تحصیلات دانشگاهی بودند؛ اما امروز بیش از 25 درصد زنان ایرانی دارای تحصیلات دانشگاهی هستند که پیشرفت چشمگیری محسوب می شود.

ابتکار با اشاره به شاخص های بهداشتی ادامه داد: در این راستا می توان به میزان امید به زندگی اشاره کرد که در طول این سال ها درصد امید به زندگی در زنان ایرانی با افزایش قابل توجهی مواجه بوده است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده تصریح کرد: در عرصه هایی مانند هنر و فرهنگ نیز رشد قابل توجهی در بانوان ایرانی وجود داشته است؛ تمامی آمارها و شاخص ها نشان میدهد که تحولات چهل سال اخیر در زنان ایرانی، تحولات رو به رشدی بوده و انقلاب اسلامی زمینه بسیار خوبی را برای این تحولات ایجاد کرده است.

ابتکار درباره وظیفه بانوان و دانشجویان دختر در گام دوم انقلاب اسلامی اذعان داشت: دختران دانشجو بایستی در گام دوم انقلاب اسلامی در رشته هایی که به آن علاقه دارند بدرخشند و از هیچ تلاشی در راستای ارتقا علمی کشور دریغ نکنند. دانشجویان دختر نباید از کمبودها و مشکلات خسته شوند و با تلاش و توکل به خدا می توانند آینده روشنی را رقم بزنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1002955

وب گردی

وب گردی