جزئیات جدیدی از حملات سریلانکا اعلام شد

سازمان پزشکی قانونی سریلانکا اعلام کرد که حملات تروریستی روز یکشنبه در کلمبو، پایتخت این کشور توسط 7 بمب گذار انتحاری صورت گرفته است.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «آرییاناندا ویلیانگ» از مسئولین سازمان پزشکی قانونی سریلانکا طی سخنانی اعلام کرد: حملات تروریستی به 3 کلیسا و 3 هتل در کلمبو، پایتخت کشور که در جریان برگزاری مراسم عید پاک به وقوع پیوست، توسط 7 بمب‌گذار انتحاری صورت گرفته است.

وی افزود: در پی انجام تحقیقات در محل وقوع حادثه و جمع آوری اجساد و آنالیز آنها مشخص شد که این حملات انتحاری بوده و توسط هفت نفر صورت گرفته است.

ویلیانگ گفت: تا کنون بقایای اجساد دو بمبگذار انتحاری در هتل شانگری - لا شناسایی شده است. همچنین بقایای اجساد یک بمبگذار انتحاری در هتلهای، سینامون گرند و کینگزبری و همچنین کلیساهای، سن آنتونی٬ سباستین و کلیسای مریم آنا کشف شده است. تحقیقات در خصوص انفجار صورت گرفته در حومه کلمبو و در نزدیکی روگذر نیز همچنان ادامه دارد.

از ظرفی دیگر دولت سریلانکا «جماعت ملی توحید» را که یک گروه محلی است، مسئول حملات روز یکشنبه در کشور معرفی کرد.

دولت این کشور تاکید کرد: ما بر این باور نیستیم که این حملات فقط توسط مجموعه‌ای از افراد در داخل کشور انجام شده باشد، بلکه یک شبکه بین‌المللی وجود دارد که اگر این شبکه وجود نداشت این حملات انجام نمی‌شد.

در همین حال «راجیتا سناراتنه»، سخنگوی کابینه سریلانکا تاکید کرد، حملات مرگبار در روز عید پاک با کمک یک شبکه بین‌المللی صورت گرفته است. این مقام با اشاره به حملات متعدد روز یکشنبه گفت: گمان نکنیم این حملات تنها از سوی گروهی از مردمی که در این کشور هستند، محدود باشد. بدون یک شبکه بین‌المللی این حملات موفقیت‌آمیز نمی‌بود.

لازم به ذکر است جماعت ملی توحید هنوز مسئولیت این حملات را نپذیرفته است.

انتهای پیام /

کد خبر: 1002963

وب گردی

وب گردی