مسکو از نتایج انتخابات ریاست جمهوری اوکراین استقبال کرد

نخست وزیر روسیه پیروزی «ولودیمیر زلنسکی» در انتخابات ریاست جمهوری اوکراین را فرصتی مناسب برای بهبود روابط میان مسکو و کی یف قلمداد کرد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «دمیتری مدودف»، نخست وزیر روسیه در نخستین واکنش یک مقام دولتی روسیه به انتخاب ولودیمیر زلنسکی، کمدین مشهور اوکراینی که به تازگی پا به سیاست گذاشته است با انتشار مطلبی بر روی شبکه اجتماعی فیس بوک تصریح کرد: «این یک شانس خوب برای بهبود روابط (اوکراین) با کشور ما است».

مدودف در عین حال تصریح کرده است که قصد «رویاپردازی» درباره ولودیمیر زلنسکی را ندارد اما اطمینان دارد که رئیس جمهوری جدید اوکراین بدون هیچ شک و تردیدی همان موضعی را در قبال روسیه در پیش خواهد گرفت که پیشتر در طول مبارزات انتخاباتی از آن بهره برده بود.

به اذعان نخست وزیر روسیه نتیجه انتخابات در اوکراین از خواستی روشن و صریح برای اتخاذ رویکردی جدید پرده برداشته است که می تواند به حل مسائل و مشکلات این کشور کمک شایانی کند.

زلنسکی که بر اساس نتایج غیر رسمی در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری اوکراین با کسب ۷۳ درصد آرا پیروزی نهایی را از آن خود کرده است پیش از این اعلام کرده بود در صورت به دست گرفتن قدرت اجرایی فرایند صلح در کشورش را با مشارکت روسیه آغاز خواهد کرد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1002964

وب گردی

وب گردی