حضور دانشگاه‌های ترکیه‌ای، عراقی و لبنانی در تورنمنت دانشگاه ارومیه/ تلاش برای ثبت تورنمنت در تقویم «فیزو»

مدیر تربیت بدنی دانشگاه ارومیه گفت: نخستین دوره تورنمنت ورزشی بین‌المللی دانشجویی منطقه‌ای با حضور 10 دانشگاه داخلی و خارجی در دانشگاه ارومیه برگزار می شود. 

رحیم شریف در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، در خصوص برگزاری تورنمنت ورزشی بین‌المللی دانشجویی منطقه‌ای در دانشگاه ارومیه اظهار کرد: نخستین دوره تورنمنت ورزشی بین‌المللی دانشجویی منطقه‌ای با حضور 10 دانشگاه داخلی و خارجی در دانشگاه ارومیه برگزار می شود.

وی ادامه داد: دانشگاه ارومیه به عنوان میزبان در کنار دانشگاه علوم پزشکی ارومیه، مؤسسه آموزش عالی غیردولتی آذرآبادگان و دانشگاه تبریز، تیم های ایرانی حاضر در تورنمنت را تشکیل می دهند. دانشگاه های «یوزونجو ییل» شهر «وان» و «آتاتورک» و «کلینیک» شهر «ارزروم» از ترکیه، دانشگاه های «صلاح‌الدین» و «سوان» شهر «اربیل» از عراق و دانشگاهی از لبنان هم تیم های خارجی تورنمنت هستند.

مدیر تربیت بدنی دانشگاه ارومیه تصریح کرد: مسابقات در 4 رشته والیبال، فوتسال، بدمینتون و تنیس روی میز برگزار می شود. رقابت ها از فردا (4 اردیبهشت‌ماه 98) آغاز می شود و روز 10 اردیبهشت‌ماه 98 به پایان می رسد.

شریف با اشاره به تلاش برای ثبت این تورنمنت ورزشی بین‌المللی دانشجویی منطقه‌ای برای ثبت در تقویم «فیزو» (فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های دانشگاهی) خاطرنشان کرد: محمدرضا دهخدا (رئیس فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی) و محمدحسین علیزاده (مدیرکل تربیت بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری) نیز میهمان ما خواهند بود تا طرحی که آماده کرده ایم را در قالب یک تفاهم‌نامه برای برگزاری تورنمنتی دوسالانه در یکی از دانشگاه های منطقه تدوین کنیم.

وی درباره تیم های حاضر در تورنمنت تأکید کرد: قرار بود تعدادی از دانشگاه های کشور جمهوری آذربایجان نیز در مسابقات حاضر شوند اما نتوانستند تیم های خود را آماده کنند. هدف ما متمرکز بر دانشگاه های شمال غرب کشور و کشورهای منطقه است. همچنین قرار بود دانشگاه اردبیل هم به مسابقات بیاید اما این اتفاق رخ نداد ولی از دوره بعد در تورنمنت ما شرکت می کند.

مدیر تربیت بدنی دانشگاه ارومیه در پایان گفت: دبیرخانه دائمی تورنمنت ورزشی بین‌المللی دانشجویی منطقه‌ای در دانشگاه ارومیه تأسیس می شود و هیأتی شکل می گیرد تا درباره رشته ها و تیم های شرکت کننده در دوره های بعدی تورنمنت تصمیم‌گیری کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1002990

وب گردی

وب گردی