اروپایی ها مهمان هشتمین کنگره ملی گیاهان دارویی ایران

دبیر هشتمین کنگره ملی گیاهان دارویی، با اشاره به این که بیش از 700 مقاله به دبیرخانه این کنگره رسیده است، گفت : پس از مراحل داوری حدود 500 مقاله در کنگره پذیرفته شده که به صورت سخنرانی و پوسترارائه می شود .

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، هشتمین کنگره ملی گیاهان دارویی توسط شبکه ملی پژوهش و فناوری گیاهان دارویی و با حمایت ستاد توسعه فناوری های گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری 4 و 5 اردیبهشت ماه جاری در دانشگاه تربیت مدرس برگزار می شود.

در همین راستا « پیمان صالحی » دبیر هشتمین کنگره ملی گیاهان دارویی درباره جزییات برگزاری این کنگره اظهار کرد : هشتمین کنگره ملی گیاهان دارویی در 4 محور کشاورزی (اکولوژی، فیزیولوژی گیاهی ، اهلی کردن و اصلاح ، بیوتکنولوژی ، کشت و زارعت ، فرآوری اولیه پس از برداشت ، مکانیزاسیون و تکنولوژی بذر)، منابع طبیعی، داروسازی و پزشکی از جمله طب سنتی ، اثرات فارماکولوژیک ، اثرات بالینی ، و فرمولاسیون و کنترل بررسی و برگزار می شود.

صالحی تصریح کرد: در محور علوم پایه به مواردی از جمله گیاه‌شناسی ، فتوشیمی ، بیوشیمی ژنتیک ، اثزات بیولوژیک و بیوتکنولوژی و در محور صنعت و اقتصاد نیز به مواردی از جمله بازرگانی گیاهان دارویی و فرآورده های آن ها ، تولید فرآورده های گیاهان دارویی ، نوآوری در تولید محصولات کاربردی ، نظام کیفی و تولید محصولات با کیفیت و انتقال تکنولوژی و تولید محصولات گیاهی پرداخته می شود .

وی با اشاره به این که بیش از 700 مقاله به دبیرخانه این کنگره رسیده است، گفت: پس از مراحل داوری حدود 500 مقاله در کنگره پذیرفته شده که به صورت سخنرانی و پوستر ارائه می شود .

صالحی خاطرنشان کرد : در این کنگره مهمانان خارجی از کشورهای آلمان ، یونان و لهستان حضور خواهد داشت و در کنار این کنگره نمایشگاه جانبی از محصولات داروهای گیاهی و فرآورده های طبیعی نیز برگزار می شود .

دبیر هشتمین کنگره ملی گیاهان دارویی با اشاره به این موضوع که هشتمین کنگره ملی گیاهان دارویی دارای امتیاز بازآموزی است، گفت: این کنگره از پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ISC نیز مجوز برگزاری دارد .

انتهای پیام/

کد خبر: 1003000

وب گردی

وب گردی